1 november 2010

Skämmas?

Det är nästan så man får skämmas, eller?
Har sedan igår kväll haft smärtor i nedre delen av magen och mest på vänster sida. Och smärtan har knappast avtagit idag så nu tog jag mig i kragen och ringde sjukhuset. Det som snurrar i huvudet är ju att man skulle ha fått en infektion efter förlossningen. Men den söta sköterskan tyckte nog inte jag skulle oroa mig, för avslaget försvann efter 2 veckor (...hon tyckte jag hade enorm tur) och ingen feber har jag. Hon sa att det kunde vara så lätt att jag redan åkt på ägglossning. Och jag har inte en aning om hur det känns då jag aldrig i hela mitt liv känt av den. Hon sa att den kan kännas mycket mer efter man fött barn. Kan det vara så lätt att det bara är det? Hade ju för tusan varit jätte pinsamt och kommit upp akut till sjukhuset för att man hade ägglossning! Men bättre att ringa och fråga. Så nu avvaktar jag och hoppas det inte blir värre för då får jag ringa igen.

Nåväl, passade även på att fråga vad jag hade för efternamn i deras datastystem - Jo, nu har jag annat efternamn! För jag fick nämligen hem papper från transportstyrelsen att jag måste fixa mig ett nytt körkort. Så nu är det verklighet, underbart. Det är minsann lite pill med att byta efternamn. Det som är kvar att ändra är ju såklart alla bankomatkort (...nu lät det som jag hade många), 2 stycken. Men det får bli senare i veckan....

Nu har min kära pappa kommit upp en sväng med en kasse kläder, det blir vi alltid glada för. Fick ju från min bror & hans fru idag, lite tröjor till lilleman- eller snarare långejan! Det är knappt att man får igen bodys där nere i stl 56 och byxorna är på sista valsen dom med. Men han fyller ju inte ut några av kläderna? Min lilla spillevink!
Nu har han somnat här bredvid mig i soffan efter kvällsflaskan. Och dags att lägga ut lite saker på Tradera åt mammsen (..som inte begriper sig på hur man gör), och jag har ett hopp om att få lite av vinstpengarna.

Natti, natti !

4 kommentarer:

Anonym sa...

hihi det är nog som sköterskan säger Becka, har oxå efter varje barn kännt av den mer nu vet jag exakt ;) Kan ju alltid hoppas att det var ett så pass "enkelt problem" :)

Kramar på er gumman...

Unknown sa...

Hahaha! Förlåt, men det hade varit urkul om du hade åkt till akuten med ägglossning! (samtidigt så förstår jag självklart din rädsla att det gjorde ont, missförstå mig inte!) ;-)
Jag tillhör ju också de där som inte känner av ägglossningen så jag förstår om det blir ett orosmoment om det helt plötsligt kommer.

Och grattis till efternamnsbytet! Jag skulle nästan kunna tänka mig att gifta mig bara för att få göra om körkortet. Jag ser hiskeligt ful ut på det. :-)

Å roligt att han växer er lilleman. Ska bli kul att se hur lång han är och kunna jämföra lite med en nyfödd sen :-)

Kram till er!

Anonym sa...

ja de käns mera ögglossning & mens när man fått barn o värre blir de för vart barn man får ... INTE KUL !!

//emma gilbertsson

(avlängtan) sa...

Det var ju tur iaf att dom inte trodde det var något farligt. :)
Bra att han växer lille killen, det kommer nog lite på bredden med sen ;-) Kram