19 november 2010

Nu har han flyttat...

Igår ringde min man hem till sin kära far för att bestämma en dag vi kan åka och lämna vår älskade katt Jerry till honom (i min hjärna skulle detta ske på måndag). Men de kom överrens om att det vore bättre idag fredag för att hela familjen är hemma under helgen och Jerry slipper känna sig ensam i ett stort nytt hus och dessutom 2 andra katter att lära känna. Så imorse packade mannen ihop alla hans saker och begav sig.. Jag lipade igår kväll när jag tänkte tanken att det sker imorgon, och imorse när jag skulle säga "hej då" brast det igen. Han är ju ändå vår katt, vår älskade Jerry. Men innerst inne blir det bäst såhär för både hans och våran skull, punkt slut. Jag måste försöka tänka på varför vi tog detta beslutet. Vi kan ju faktiskt hälsa på honom precis när vi vill och det känns underbart bra ska ni veta. När de väl hade åkt gick jag upp och gjorde iordning Charlie, gav han mat och sen somnade han. Då passade jag på att börja städa och försöka få bort allt förbaskade katthår. Lättare sagt än gjort... tror det tar några gånger städning innan allt är helt bora. Men nu är det så rent det kan vara och det är ju hur skönt som helst när allt väl är klart och man sitter i soffan och bara njuter av lugnets stilla vrå.

Imorgon kommer det bli en fantastisk dag! Imorgon kommer min storebror, hans fru och deras dotter hit på besök över dagen. Som jag har längtat efter denna dag! Kommer njuta för varje minut dom är här. De bor ju tyvärr väldigt många mil här ifrån så det blir ju inte att man ses så ofta. Och nu ska de få träffa Charlie för första gången och Charlie få träffa sin kusin. Åh, så kul det ska bli.

Mannen har nu begett sig till jobbet och ska jobba hela helgen så nu ligger Charlie hos mig och sover gott igen efter maten och här i soffan kommer vi nog förbli idag och bara mysa och invänta veckans avsnitt av idol.

1 kommentar:

Anonym sa...

vännen, ni får träffa han när ni vill nu =)
skönt det löste sig till det bästa för alla.
kramar om

//AnnaBia