27 november 2010

Besök i storstaden.

Igår tog vi vårt pick och pack och begav oss till storstaden för lite shopping. Vi tog naturligtvis inte shoppingcentret utan vi åkte ner till stan istället. Kan knappast minnas när vi åkte dit sist. Det blev både inhandlat födelsedagspresent, mössa till Charlie och några tunikor till mig.  Sedan blev det också en tur till Babyproffsen för att hitta en musikmobil. Jag fick ju hem deras annonsblad och där fanns det en till ett rimligt pris. Men när jag kom dit hittade jag den inte och personalen berättade att de hade tagit slut redan på lagret så de hann inte ens få hem några till affären. Så det fick bli en Pingu till slut, och jag är super nöjd. Härlig melodi, fin och snurrar när musiken spelas och Charlie var helt till sig, som han tittade! Han låg där som ett litet ljus och kikade :-) Fick bli ett barnvagnshänge från Pingu också. Nu är ju Charlie lite mer vaken och kan vara vaken lite mer i vagnen så nu har han något roligt att kika på där också.
När vi väl kom till City Gross som vi ville spana in började jag känna mig lite hängig, (har inte tid att vara sjuk). Men vi handlade lite nödvändigheter där också och begav oss sen hem.

Väl hemma blev det att kura ner sig i soffan och mysa framför Idol.... och när jag väl skulle gå och lägga mig kunde jag som alla andra kvällar inte somna. Vad kan detta bero på? Kommer aldrig till ro längre.... kanske oroar mig och stressar upp mig för att jag vet att de senaste nätterna har jag inte fått sova allt för många minuter på grund av en skrikande Charlie. Helt omöjlig har han blivit, och vet ni vad det enda som hjälper är? Jo, att gå ut till vardagsrummet och lägga sig i soffan med honom. Men det kan man väl inte göra vartenda natt? Då kommer han la bo där till slut, suck. Känns inte alls bra detta....
Men jag ska på mamma-samtal på BVC på måndag och ska ta upp detta sömnproblem, jag är så otroligt trött på detta. Någon timme kan man väl få sova?

Aja, skulle lägga upp lite bilder också men oturligtnog tog batteriet slut innan så det får laddas över natten så kanske nya bilder kommer upp imorgon :-)
Nu ska jag vila upp mig så jag orkar med årets julskyltning,  och tänk er... I år har vi vår underbara son med oss!

Inga kommentarer: