3 november 2010

Det måste ha varit så...

Vet ni? Det är nästan så att jag skämms över mig själv. Jag går fortfarande runt och tänker på värken jag har haft i magen. Det måste till 99% varit ägglossning. Och tänk er om jag hade dykt upp akut en kväll på sjukan med detta? Jag hade ju för tusan varit illröd i ansiktet av rodnan. Det var tur att jag lyssnade på er. Nu får jag nog försöka släppa den hemska tanken.

Idag har jag haft en surgubbe till man här hemma så när han väl hade gått till jobbet nu i eftermiddag passade jag och Charlie på att mysa ordentligt i soffan. Sen har det blivit att pyssla lite här hemma medans han till slut kunde somna själv i babysittern efter maten. Idag har vi gett oss in på att byta modersmjölkersättningen från Baby semper till Nan HA1 och hoppas på att hans mage blir lite bättre. Men vi kör på med sempers magdroppar och mini-form också. Nu måste det väl bli bättre? Annars vet i tusan vad det kan vara eller vad vi kan göra åt hans eviga fisande, tryckande och gnällande.

Inatt gav jag upp hoppet totalt, det går inte att ha Charlie i spjälsängen hur mycket jag än önskar. Han kommer aldrig till ro. Så inatt var han åter tillbaka tätt intill mig. Och vad händer då? Jo han sov 4 timmar i sträck utan att pipa. Fick till och med väcka han när 4 timmar gått från att han åt sist. På BVC var det okej att låta det gå 4 timmar och inte 3 timmar på nätterna. Så idag kände jag mig nästan pigg på morgonen. Tänk vad några timmars sammanhängande sömn kan göra.

Nu ska vi fortsätta mysa här i vår ensamhet, jag & min älskade Charlie.

7 kommentarer:

Lisa sa...

Får männen graviditetshormonerna i efterhand måntro...:) Seriöst så hade en väninna till mig läst nånstans att det inte är ovanligt att mannen hamnar i en liten kris eller till och med depression efter barnet är fött. Att det är först då den stora omställningen blir tydlig för honom och att han sörjer sitt gamla liv. Säger definitivt inte att det är det din man drabbats av. Förhoppningsvis inte något värre än en dålig dag. Skönt att ni är själva ikväll då, utan surgubbe ;)

avlängtan sa...

Jag har läst att Nan ska vara bättre för bebismagar så hoppas på det!
Vänta lite med spjälsängen annars då om det känns okej, det är ju inte ogjort när dom är så små menar jag. Jag tror dom kan sova bra där sen ändå. Gör det som känns bäst för er. :) Jag har Alice hos mig på natten, och i spjälsängen på dagarna. Skönt att du kände dig pigg i alla fall. :)

Anonym sa...

Semprsersättning funkade inte för oliwer pga koliken vilket de låter som att han har...testa lindningsmetoden?! vet att de funkade för en vänninas tös som skrek oavbrutet 24/7...http://se.babycenter.com/baby/sleep/swaddlingexpert/ kika där, kanske kan hjälpa.
krAM

Anonym sa...

Semprsersättning funkade inte för oliwer pga koliken vilket de låter som att han har...testa lindningsmetoden?! vet att de funkade för en vänninas tös som skrek oavbrutet 24/7...http://se.babycenter.com/baby/sleep/swaddlingexpert/ kika där, kanske kan hjälpa.
krAM

Unknown sa...

Men du är väl bättre i magen nu?! Eller har du fortfarande känningar? I så fall är det inte ägglossningen...?

Skönt att din surgubbe gått till jobbet ;-) Min GLADgubbe är alltid glad och det är alltid jag som är sur här hemma. Skulle vara skönt med lite omväxling ;-)... Det känns nog bättre imorgon! (för både mig och Tommy)

Hoppas ni har en trevlig kväll tillsammas du och Charlite!

Anonym sa...

Vi hade nan åt Nikki med , de rekomendera de på BB till mig direkt efter som jag med gav henne ut kopp på BB & sen flaska hemma o amma!

Jobbigt han ej vill sova sin säng , testa ha han sovandes i vagnen , ha sängen nära dej så du kan hålla handen mellan spjälorna så gjorde jag med mina barn!

Måste ni väcka han får han ska äta ??
:/ De sa de till mig med men de gjorde jag inte , Nikki skulle ha ersättning / amma var 3 timme men sov hon så sov hon väckte ej henne för hon skulle ha mat jag vänta tills hon vakna själv och sa til att homn va hungrig!

Jojja sa...

Surgubbe finns här hemma oxå emellanåt. Imorgon ska jag och Vendela vara själva hemma hela dagen för förstå gången och det känns faktiskt skönt :)
Hur länge har ni gett magdropparna? Vendela är oxå väldigt knorrig och fiser en massa, så vi började med dom igår.. Hoppas på snabbt resultat.