24 november 2010

En liten utflykt.

I förmiddags var det dags för mig att bege mig ut på ett litet äventyr, helt för mig själv. Mannen fick vara hemma och ha lite kvalitétstid med lilleman, och det tror jag inte han tackade nej till precis. De har myst precis hela dagen! När jag var iväg passade jag även på att ta mig en shoppingrunda i lugn och ro. Det blev bland annat nyårsdress till Charlie, några bodies samt byxor. Mannen fick sig ett par nya byxor och jag ett par legging och en halsduk. Idag fick jag allt svart på vitt, det är omöjligt att köpa jeans nu - jag väger för mycket, har fel form på kroppen. Önskar dessa 10 kilo bara kunde försvinna över en natt och man fick tillbaka en del av den "gamla" kroppen. Visst, bredare höfter har man fått och det är bara att gilla läget. Men resten då? Fy, men jag ska kämpa på och fixa detta!

När jag väl kom hem var jag också en julstjärna rikare så allt fick åka upp idag här hemma, nu kunde jag inte hålla mig längre. Och vad mysigt det blev!  Nästan så man önskar att denna mysfaktor höll i sig året runt.
Imorgon jobbar mannen heldag och återigen blir det en dag här hemma ensam med Charlie, men inte klagar man för det när man kan mysa en hel dag ;-) Sen på fredag blir det en tur till storstaden för lite shopping till, lite nytt måste vi skaffa till oss alla tre. Ska även leta fatt en musikmobil till Charlies säng, någon som känner till någon bra?

1 kommentar:

avlängtan sa...

Kul med en utflykt! :) Shopping är aldrig fel. ;) Kram