28 november 2010

Julskyltning!

Inatt sov Charlie som en gris mellan 20.00- 04.00 med avbrott för lite mat. Och detta har aldrig hänt innan och vi trodde knappast att det skulle ske efter två nätter av skrik. Så idag har jag känt mig utvilad, helt underbart! Så imorse begav jag mig först ut på lite ärenden och sedan kom en mycket kär barndomsvän med pojkvän som numera bor i Stockholm hit på en fika. Som jag saknar att umgås med dessa två fina människor. Men man får ta tillvara på dom stunderna man får.

Förmiddagen bestod även av lite "träning" för Charlie och hans nacke. Idag var han riktigt duktig som ni ser på bilderna och jag lyckades även fånga det på bild. Är lite ovant när man ser Charlie på det "viset" på bilderna. :-) Men jag blir så glad och stolt som mamma för varje framsteg han gör, min prins! Sen hade min kära storebror mailat några bilder från när de var på besök förra helgen och en av bilderna (se mittersta bilden) blev så himla fin! Nu blir man ju inte lite sugen på att köpa en systemkamera eller så.... Jag tror nästan jag ska spana in en på mellandagsrean sen. Även att man köpte en helt okej digitalkamera så blir det stor skillnad på bilderna i alla fall.

Nu i eftermiddags begav vi oss ner på staden och kikade på årets julskyltning. Men jag minns att det var mysigare när jag var mindre än nu när man själv är "stor". Gick in en snabbis i en affär som heter Kidz här i stan för jag hade sett att de hade fått hem lite saker från Jabadabado och deras stapelklossar har jag spanat in länge på nätet, och nu till min lycka hittade jag dem inne i denna affär, lycka! Så självklart fick jag med mig dom hem och när nu uppstaplade i Charlies blivande rum, visst är dom tjusiga? Dom kan han plocka med om några månader :-) Det slankt även med ett par jeans från Vero Moda när vi väl var ute. Och kors i taket, jag fick på mig ett par! Och konstigt nog är mitt mål att de ska bli för stora ;-) Men en sak i taget...

Nu väntas det Tacos, några avsnitt av Rederiet och senare Bingolotto...jag hade tänkt att bli rik idag :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

va fin stapel :) emma

avlängtan sa...

Tänkte messat dig om klossarna, det är ju såna som Alice har. :-)

Unknown sa...

Tänk om jag visste att du ville ha sådana klossar... Vi säljer dem på Mio tillsammans med lite andra grejer från Jabadabado. Jag tycker också att de är jättefina!