22 november 2010

Helgen som gått.

Nu är det måndag igen. Vart tar alla dagar vägen egentligen? Denna helg har bara bestått av mys med nära och kära. Under lördagen var min bror med fru & barn och hälsade på. Hur trevligt som helst, och så himla roligt att träffa lilla A som kryper runt och bara ler hela tiden. Snacka om att man själv blir glad :-) Och söndagen bestod av att Charlies gudmor med sambo kom hit på lite fika och självklart passade dom på att gosa med Charlie. Och en hel del skitsnack blev det ju med.

Idag har jag själv varit på efterkontroll och besiktningen blev godkänd. Så nu jäklans ska det börjas träna. Men först blir det att koppla in mitt wii igen. Man får väl passa på när man har wii fit plus med bräda och sen blir det ett gym + simkort så jag får en så optimal träning som möjligt. 10 kilo ska bort. Dock har jag inte satt ett mål när detta ska vara avklarat, men vad sägs som till sommaren? Låter det realistiskt? 7 månader? Då blir det ju inte allt för snabbt enligt mig själv. Eller vad säger min expert Anna? ;-)

Nattningen med Charlie går bättre och bättre. Runt kl 20-21 ska han ligga i sin spjälsäng för att få någon slags dygnsrytm i sitt liv. Och självklart vaknar han ju vart tredje timme och ska ha mat men då får han det där inne så allt sker på samma ställe under natten. Hopplöst som vi höll på innan, matning i vardagsrummet under tänd lampa och sedan blöjbyte. Vad tror ni inte hände då? Jo, en klarvaken Charlie. Så nu har vi slutat med det och det är redan lättare för honom att somna om. Men man får testa sig fram som förälder tills man hittar det som passar alla i familjen.

Måste erkänna att jag längtar efter julen tokmycket! Äntligen i helgen ska alla ljusstakar och stjärnor upp i lägenheten så man får den där julkänslan och man blir ju inte mer sugen när grannen under oss redan tjuvstartat ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

du är 10000ggr duktigare på träning än vad jag är.
du kommer absolut att lyckas !
små steg och må bra som gäller sen massa träning.

puss

//AnnaBia