10 november 2010

Buggan i snön.

Premiärturen med min bugga (Bugaboo Cameleon) är gjord idag - i snö! Eller snarare slask. Och jag kan nu meddela att det är dags att byta till snöhjulen då det är en aningen komplicerat att köra med svängbara framhjul när det är snö. Så tacka vet jag att jag köpte snöhjulen samtidigt som vagnen så jag har dom nu. Så nu får de minsann åka på så jag och Charlie kan fortsätta med våra dagliga promenader :-) Vissa kan väl tycka att det är besvärligt att behöva byta framhjulen, men vet ni vad? Buggan är värd vartenda öre för det är då den smidigaste vagnen du kan tänka dig att köra. Både i torrt väder och som nu snö, fast med andra hjul. Kan inte tänka mig att använda en vagn dagligen med fyra helt låsta hjul, är ju för tusan en hel vetenskap att svänga med vagnen då, med mina svängbara så behöver du inte ens lyfta vagnen på någotvis. Men smaken är som baken - delad. Man kan väga för och nackdelar med allt.

Trots det lite jobbiga turen till Willys har min dag varit helt ypperlig med sällskap av E och hennes dotter. Bara pratat en massa strunt och skitsnack hela dagen, så mys! Tänk vad mycket man kan prata om bebisbajs nu när man är förälder (!) Hur det lukar, hur den ser ut osv.. Viktig information, eller hur? :-)

Nu inväntar jag min älskade man som ska komma hem från jobbet, sen blir det mys framför tvn och imon vankas det en ny dag med nya möjligheter. Det ska planeras inför årets sponsorsim i vår simklubb, rätt som det är så är det 4e december så det är dags att sätta fart nu...

1 kommentar:

Jojja sa...

Här åkte vinterhjulen på buggan idag! Den blev bra mycket tyngre att köra (typ som en vanlig vagn antar jag haha..), men man tar sig fram i både slask och över is! :) Super!