14 november 2010

Nu får det vara nog...


Efter vårt besök igår och Charlies eviga kämpande med magen så fick vi tips om att börja med laktulos. Vi måste prova det sista som går och se om det blir lättare för Charlie. Det hade hjälpt Jesper jätte bra så nu håller vi tummarna att Charlie också kommer må bättre om några dagar. Det gör så ont att se Charlie kämpa hela tiden så fort det knyter till sig i hans mage. Varje måltid är hemskt just nu, bara massa skrik och tryckande. Det sista som överger än ju hoppet, eller hur?

Idag har det varit en riktig slappe-dag. Det blev en promenix till apoteket på morgonen och sen till willys och köpa blöjor - nu i storlek 2. Tänk att spillevinken växer ;-) Sen har vi legat och latat oss i soffan framför Rederiet precis hela dagen. Mannen min blev så trött att han gick in i sovrummet och ville sova en timme. Hårt arbete att vara ledig ;-)

Just det ja, vi har bestämt oss att inte ha kvar våran älskade katt. Det blir för mycket på bekostnad av Charlie. Det går inte vända ryggen till ens då är Jerry (katten) framme och ska riva på Charlie. Jag kan inte ta ett steg här hemma utan att behöva ha med mig honom. Jag kan inte vänja honom att sova själv i sin säng. Jag kan inte sitta och vaka över honom för varje sekund som går. Både Charlie behöver lära sig att sova/vara lite själv och inte i min famn hela tiden och jag behöver kunna röra mig lite fritt medans Charlie sover. Det går inte att låsa hela ens vardag för en katt. Vårt barn måste gå före Jerry, och faktiskt är jag ledsen att ens behöva tänka denna tanken. Vi älskar vår katt otroligt mycket men det har gått så långt nu att han behöver komma till ett nytt hem. Och detta har löst sig så bra! Min man ringde hans kära far idag på förmiddagen och berättade vår situation och han ville jätte gärna ta sig an Jerry fast att han redan har 2 katter. Så nu hoppas vi innerligt att detta kommer gå bra och vi kan hälsa på Jerry precis när vi vill. Det värmer i mitt hjärta att just han ville detta. Snälla människa <3

Nåväl, imorgon vaknas det lite barnvagnspromenad med en vän och hennes lilla loppa :-) Ska bli så kul att äntligen få träffa henne. En liten tös som bara är cirka 3 veckor yngre än Charlie. Så det blir nog en hel del pratandes om våra små mirakel imorgon, längtar!

1 kommentar:

avlängtan sa...

Hoppas verkligen det blir bra med laktulos, jag har läst lite om det.
Vi har med bytt till blöjstorlek 2 på vår stora lilla tjej, libero tycker vi är bäst. :-)
Jag såg reklam om att rederiet fanns på box nu, då tänkte jag på er. ;P
Ja imorgon blir det kul, det ska visst regna lite men det är ju bara att dra på regnskyddet och motionera på. ;-) Kramar!