18 november 2010

BVC besök.

Då var det återigen dags för BVC för Charlie, nu var det 2 veckor sedan. Dagens vikt visade på 4702 gram och längden var 58,2 cm och huvudet var 37 cm. Nästa besök är inte förrens om 1 månad då det även är dags för vaccination. Är så spännande vid varje besök och se hur han ökar i vikt då han bara vägde 2648 gram när vi åkte hem från BB. Så kurvan går stadigt upp och läkaren var mer än nöjd :-)

Och så det här med hans nya mat. Första målet skrek han som en tog och bara spottade ut allt. Maten lukar apa så jag antar att den smakar lika illa. Men vet ni vad som har hänt under resten av måltiderna? Han har ätit mellan 50-70 ml mer vid varje måltid än med den ersättningen med mjölk i. Så troligtvis mår han bättre av denna. Han har till och med somnat i sin egna spjälsäng nu under kvällen. Hoppas detta håller i sig och inte är något tillfälligt :-)

Vad har hänt med mig idag då? Jo, idag har jag tränar mina kära simmare igen. Det kändes helt fantastiskt, och speciellt när alla blir så glada när man kommer ner. Var ju några månader sedan nu pga att jag blev sängliggandes med Charlie i magen. Så nu hoppar jag in lite extra när mina andra tränare är sjuka eller har förhinder. Så på heltid är jag inte tillbaka än och det lär nog dröja ett tag till. Men kul att gå ner då och då :-)

Nu väntas det mys med mannen framför tvn. Man får passa på när Charlie sover där inne i sin säng så duktig själv. Underbart! Min duktiga kille!

1 kommentar:

Nathalie :: Mamma till Rasmus sa...

Hej! Jag såg er i måndags när ni skulle till BVC. Kul att få se dig, ni verkade ha bråttom så jag vågade inte stanna er. Din kille kände jag igen ifrån föräldrarutbildningen. Får se om vi får chansen att hälsa någon gång! Hoppas allt är bra med er. Kram till er från mig och Rasmus