29 november 2010

Julen närmar sig!

Det är helt ofattbart vad tiden går fort just nu. Nu har adventljusstakarna/stjärnorna åkt upp i våra fönster och dessa två är nya för detta år, och jag är toknöjd! Nästan så man önskar att de kunde vara uppe året runt, för det är minsann en speciell känsla på eftermiddagen när mörkret börjar lägga sig och man tänder dessa. Mysfaktor!

I år är det vår allra första julafton som föräldrar. Det ska bli så underbart mysigt, roligt och spännande. Julen är ju något speciellt, och att få dela denna dagen med de som står en närmast är det allra bästa. Det kommer bli en bilfärd ner till skånegränsen för att fira denna dag med min familj detta år. Och nästa med min mans såklart. Blir ju lite andra omprioriteringar nu när vi har barn och man ska tänka på alla för allas bästa. Vi vill ju att det ska bli så rättvist som möjligt nu när vi har Charlie. Men jag vet att det kommer bli jätte bra till slut. Och för att öka julfaktorn lite till så är det dags för året första julbord nästa vecka med min släkt. Den årliga julmiddagen. Då vi alla samlas över lite god mat och gott sällskap. Nu med två nya människor, Charlie och hans kusin A. Det kommer bli full rulle med barn på 12, 6, 1 år och lilla Charlie på då 2.5 månad. Mysigt kommer det bli!

Nåväl, det var om julen.... ner till verkligheten och måndagen. Idag har jag varit på "mamma-samtal" på BVC. Jag förstod ganska snabbt om att det handlade om att fånga upp de nyblivande mammorna som mår dåligt psykiskt och kunna hjälpa dom i ett tidigt läge. Men som tur är så är jag just nu världens lyckligaste mamma och är nöjd med min vardag trots ett nytt liv med nya rutiner. Men vad skulle kunna ersätta ens son som vore bättre? Absolut ingenting! Det blev ju självklart en hel den prat om Charlies vardag hur det går med sömn och mat. Och allt går upp-och-ned. Inte en dag är den andra lik, men det är nog så det ska vara. Jag önskar inte tillbaka mitt liv som inte-mamma alls. Det är nu ens riktiga liv har börjat och vi har många fina år kvar tillsammans <3

1 kommentar:

Anonym sa...

mysigt att julpynta ;) // emma