17 november 2010

Läkarbesök avklarat.

Imorse var vi hos doktorn med Charlies misstänka laktosintollerans. Min pojk är frisk som en nötkärna! Men läkaren ville ändå att vi skulle prova mjölkfri ersättning under en månad och se om det blir bättre. Som tur var fick vi maten på recept.. Läkaren sa att 12 burkar skulle kosta oss 2500kr att ta ut, what?! På en gång?! Men gick ner till apoteket och frågade om jag verkligen behövde ta ut alla burkar på en gång. Men då berättar dom att de kan slå in maten på något speciellt sätt så att jag får alla 12 burkar (450g/st) för 120kr. Är det inte otroligt? För då berättade jag vad läkaren sagt och hon på apoteket sa att de egentligen kostar 2500kr men hon kunde gör det billigare för oss :-) Snacka om tur! Men tyvärr hade de ju självklart inte maten hemma men imorgon förmiddag ska jag dit och hämta dom. Så nu får vi lida igenom ett dygn till med skrik vid varje måltid och denna hemska mage.... Och stackaren som inte skött magen i snart 2 dygn :-( Inte konstigt att han har ont i magen.

Nåväl, idag händer det absolut inget alls. Mannen ska jobba ikväll så jag & Charlie får lägga oss i soffan och bara mysa idag <3

3 kommentarer:

avlängtan sa...

Åh va bra att ni äntligen får prova något nytt, jag håller tummarna att det funkar jättebra! Ha en mysig dag ni två! Kram

LE VELOUR sa...

sv: tack så mycket! (och kollade bilderna här nedan, vilken sötnos!)

Anonym sa...

va skönt ni varit hos läkaren , hoppas de bli bättre me hans lilla mage !

bra pris ni fick // emma gilbertsson