1 september 2010

Föräldrarutbildning & överraskningar.

Denna dag började med att min kära sambo fick bege sig mot Familjeenheten för att gå på föräldrarutbildning ensam. Jag fick snällt stanna kvar hemma då läkaren förbjudit mig att följa med. Min barnmorska ska försöka ta lite med mig vid nästa besök hos henne. Men vad säger de som man inte kan läsa sig till? Fick hem lite broschyrer om ditten och datten.

Och när allt väl var slut så fick jag mig en överraskning! Han hade med sig 3 st rosor, det var visst en ros för mig, en för han, och en för vårt barn. Gulligt va? Och dessutom fick jag ett litet paket som innehöll en mini bok om hur det är att vara mamma. Ibland är han bara för söt! Det är små saker som verkligen kan göra en hel dag.

Idag fick jag ett mail av Pampers där de skickar ut lite information om varje vecka man befinner sig i. Och där står det "om du inte har planerat din föräldrarledighet är det nog dags nu". Shit tänkte jag, jag har bara planerat i min hjärna! Ringde snabbt upp försäkringskassan men hamnade på plats 385 i kö men efter 25 minuter var jag framme. Den mycket förstående kvinnan förklarade hur jag skulle göra allt via deras hemsida. Men ändå fick jag ringa upp min brors fru om lite råd. Nu är den planerad och "klar" för 5 månader framöver, sen får vi se om jag ska börja jobba lite extra om det nu finns något spännande jobb dvs. Allt löser sig på något vis, visst ska man vara lite positiv?


Nej nu ska jag & Jerry fortsätta att lata oss på varsin sida av soffan och bara invänta att dagen ska ta slut så en ny dag kan börja. Imorgon är det storfrämmat som gäller!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma är inget man läser sig till.. Men du har inget att oroa dig över du kommer bli en toppen mamma Becka! Kram på dig & busen!

Lisa sa...

Hej! Hittade hit via Lina Erixon. Tycker det är roligt att följa andra blivande mammor nu när jag själv är gravid. Har precis flyttat till en låst blogg men är du nyfiken på att läsa skickar jag gärna en inbjudan.

/Lisa