14 september 2010

En människa med ett varmt hjärta.

Dagens inlägg vill jag börja med att tacka en helt underbar människa med ett mycket varmt hjärta. Lina, tack för awarden och de värmande orden. Vi alla människor borde ha en människa som du i vår omgivning. En ärlig, öppen, varm och omtänksam person som kan plocka upp en när man ligger allra längst ner och får en alltid att skratta. Om du säger att jag är stark så ska du bara veta hur stark du är, jo starkast.

Annars idag har det varit besök hos barnmorskan. Vågen visade på + 12kg, tyvärr. Men dom springer jag bort med barnvagnen sen. Magen mättes och jisses vad bebisen växer just nu, kommer nog bli en liten tjockis om den väl stannar inne några veckor till. Och hjärtljuden hittade vi snabbt och oj vad det sprattlades omkring där inne. Bebisen bara älskar att banka på mina stackars revben, aj aj. Imorgon ska jag dit igen, fast till läkaren och kika på livmodertappen igen. Det allra sista besöket för sen är det minsann förlossningen som får ta hand om mig. Idag är det ju exakt en vecka kvar tills jag får föda här i stan. Som jag har räknat ner till den dagen, den magiska 21 september och snart är den äntligen här. Tiden har faktiskt gått ganska snabbt, tänk det var faktiskt den 24 juli som jag fick åka in akut till förlossningen, 24 juli.... och nu ligger jag här i min älskade soffa den 14 september och mitt älskade barn är kvar i min mage, du är ett mirakel!

Just de ja, nu har jag röstat också. Passade på när jag väl var uppe på benen så nu är det ur världen. Och ja, det är ens plikt här i livet att rösta. Jag blir döirriterad på människor som bara skiter i det. Fy! Läs på och bry er om ert samhälle som ni ska leva i och där era barn ska växa upp. Jaha, nu blev man helt plötsligt politisk, haha.

Nej, nu vankas det middag. Min älskade står där ute i köket och fixar köttbullar & potatismos samtidigt han rockar med sin lilla mp3 och stora högtalare. Hur ser då detta ut? Fantasin får ta över.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så snäll och omtänksam du är!! Jag tror minsann att styrka kan smitta av sig. Du har det, och jag har det.

Du, för att trösta dig lite så ligger du i underläge med vikten. En klen tröst måhända, men är det någon du ska springa ikapp med barnvagnen med så är det mig! Vi får se till att få magen på plats efter detta :-)

Och se nu! Helt plötsigt (ja, "plötsligt" för MIG i alla fall) så har nu den här dagen kommit då det BARA är en vecka kvar på ditt eviga sängläge! EN vecka Rebecka! Sen, snart, står du på dina egna ben igen och snart med en go liten tjockis i din famn :-)

Jag KAN faktiskt föreställa mig mannen din i köket, han sa att han gillar att laga mat. Stämmer det? :-)

Unknown sa...

Haha! Så pannkakor är inte hans grej? Men våfflor då? Hade jag varit du så hade jag nog varit sugen på pannkakor närstan jämt bara för att ;-)

Idag är jag ledig! Och jag hade tänkt att köpa lite "bra att ha grejer". Har ni köpt allt ännu, eller är det något du behöver som jag kan komma förbi med? Jag är ju lite långsam och har ju inte kommit så långt med allt inhandlande. Har alla apoteksgrejer och blöjor kvar, samt en overall och mössa...

Unknown sa...

vännen 12kg är inget.
fokusera på dig å bebisen. allt annat rinner av !
puss