12 september 2010

Familjedag.

Jag tror jag vet att vi kommer få ett barn som bara älskar att vara vaken på natten. Från klockan 03 till 06.30 höll den minsann sin mamma vaken genom en låååång boxningsmatch. Kanske redan är dags att vänja sig med dålig sömn? Men när jag tänker efter är jag hellre glad över att det är en livlig bebis i magen än en som man knappt rör sig alls, då hade jag ju blivit heltokig av nervositet. Men under dagen har det varit ganska lungt i magen, då och då känner man av ett ben eller en arm sticka fram.

Kl 09 ringde min kära mor och väckte mig, de satt och åt frukost och skulle strax bege sig hem till mig. Äntligen! Så idag har vi haft en familjedag. Mamma, jag och hennes man. Min kära sambo har fått jobba hela dagen så jag fick ju sällskap hela dagen i alla fall. Vi har myst i soffan nästan hela dagen, kikat på idol, tittat på mönster till bebismössa, sockar och lite till mig som mamma ska sticka. Längtar redan tills det är klart! Och självklart har jag blivit serverad supergod mat hela dagen, hemmalagad kycklinggryta och ris. Och senare på eftermiddagen blev det såklart fika. Tänk vad skönt det är att bli lite bortskämd.

Väl framåt kvällen var det dags för dom att åka sina 20 mil hem igen, och nästa gång vi ses är bebisen hos oss. Då får det bli ett besök ner till dem i några dagar och bara koppla av så gott vi kan med en nykläckt bebis.
Och dagens överraskning var att en kär vän till mig tittade förbi nu ikväll och hennes lilla prinsessa såklart. Blev lite skitsnack som vanligt ;) älskar att ha folk omkring mig!

1 kommentar:

Alexsandra sa...

Va mysigt, de har du verkligen varit värd att bli om pysslad!!

Angående de där när mini är vaken i magen, kommer du känna igen sen när h*n är ute i vida världen.. I början följer de nästan alltid dyngsrytmen de hade i maggen ;)

Kramar