17 september 2010

Kulan & jag.

Har försökt idag att sitta upp en stund, men vet ni vad? Det är i princip omöjligt om man nu inte vill uppleva smärta under hela stunden. Svårt att andas och det känns som revbenen ska gå av, bra kombination va? Det spännder, det drar, det värker. Är det såhär det är att vara gravid? Nästan så jag längtar tillbaka till perioden v 16-25 då jag mådde hur bra som helst ! Då kunde man njuta av att vara gravid, men sen går det utför.. det är som att åka störtslalom, så fort går det från att må bra till sämst. Så en karriär i störtslalom är inte min grej, satsar nog på något mildare nästa gång.

Så idag mina kära vänner skulle jag vilja kedja mig fast i soffan så jag inte kan röra mig, då känner man
ingenting, jag lovar er. Bara en underbar bebis som knölar där inne med sina ben och armar. Och rätt som det är vädrar den rumpan också, hehe. Så nu ligger vi här och ser sista säsongen av tre kronor. Trodde aldrig vi skulle hinna med att se alla 121 avsnitten innan bebisen skulle komma, men det gör vi nog.. är bara 10 stycken kvar.

Just de, jag ska försöka sluta att ha Schenker som leverantör av saker jag köper på nätet, helt totalt värdelöst. För 1.5 månad sedan köpte jag en ny klösmöbel till vår älskade Jerry. Två veckor skulle det ta. Men när jag går till vårt utlämningsställe så är paketet pust väck. Ingen vet vart det tagit vägen, de bara ber oss att återkomma en vecka senare. Men nu 1.5 månad senare och klösmöbellös som jag är ringde jag till Schenker själv och frågade vart i hela friden mitt paket är. Ingen vet! Dagens skämt eller? Nej, de ber mig ringa till försäljaren som i sin tur får kontakta Schenker för att jag ska få min vara. Som tur är så är företaget Grandprix väldigt tillmötesgående och gör en ny beställning, så snart älskade Jerry har du din nya alldeles egna möbel. Phu, att man alltid ska behöva krångla.

Men något positivt har ju faktiskt hänt oss här hemma. Vårt tillskott av ytterligare en soffa och en ny matta har ju kommit och igår satte vi ihop allt, ytterst tjusigt. Nu är det "bara" nya kuddar till sofforna och lite annat smått och gott till vardagsrummet som fattas. Får nog försöka ta tag i detta när "lönen" = havandeskapspenningen har kommit. Har saknat att shoppa, shoppa på rikigt!

Inga kommentarer: