15 september 2010

No more doctor !

Dagens läkarbesök är avklarat, det allra sista! Livmodertappen hade enbart minskat 1mm och var ytterst lite öppen men ingen fara enligt läkaren. Fick även klartecken om att röra på mig från och med nästa vecka, för mitt välbefinnande. Kroppen är inte i toppform efter sängläge i 8 veckor så jag behöver minsann få min kropp att röra på sig. Hur jag ska orka med en förlossning är en gåta, men som vi sa när jag väl är där får jag säkert krafter jag inte trodde fanns, för ut ska bebisen! Frågade även när hon trodde den kunde komma, och det fanns stora chanser att den håller sig där inne till vecka 38 nu när livmodertappen hållt sig på sina 12-13mm. Och att gå över tiden var sällsynt men det har hänt. Det går bara att spekulera, det är ju du som bestämmer där inne när du är redo att komma ut till din mamma & pappa, vi längtar så mycket efter dig!!!!

Dags att bege sig mot läkaren. Tur att jag köpte en mamma-hood i Ullared i våras..för annars är jag "klädeslös" om man bortser från lite linnen. Men nu när hösten är här, vad ska jag då ha på mig?


Idag kommer ÄNTLIGEN en till soffa och en ny matta hit till vardagsrummet, som jag har längtat! Bild får ni imorgon då vi får montera ihop allt och fixa iordning lite. Nu ska det minsann bli lite mysfakor här hemma till hösten och lagom till jag kan sitta här och mysa med bebis. 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så fin du är! Dina kilon syns INGENSTANS (på tal om vikten igår)!

Och så fantastiskt bra att tappen inte "tappat" stinget ;-)

Unknown sa...

du är sååå fin <3

Unknown sa...

Tack för att du höll tummarna för min Johan. Han blev så glad när provförättaren sa "grattis till körkortet" att han började gråta :-)

Med erfarenhet av katter hela mitt liv (från det att jag var nyfödd) har jag insett att ingenting går att göra för att få katterna att vara någonstans där de inte vill. Vill de vara i ett sovrum så ger de inte upp förrän de är där inne. Alla stängda dörrar ska öppnas. Punkt. Vi kommer därför inte att stänga ute katterna från sovrummet när bebisen har kommit. Katter ogillar inte bebisar, men det är "konstiga varelser" som helt plötsligt dyker upp och det är sällan de får för sig att sova i spjälsängen tillsammans med dem, åtminstone inte i ansiktet eller på dem. De är ju varken tysta eller ligger still :-).
Sen kommer jag nog att ha skrutten bredvid mig i sängen på grund av amningen så att jag slipper kliva upp...
men det viktiga är nog att göra så som man själv tycker är bäst! Det vinner man på i längden. Gör som DU tycker känns bra!

Hur mår du idag? Idag är det fredag, snart får du gå upp och upptäcka världen igen :-)