21 oktober 2010

Stora killen!

Som mamma blev jag chockad vid dagens BVC besök. Vi hade en gissningstävling här hemma innan vi gick. Jag trodde att dagens vikt skulle vara 3300g och sambon tippade på 3400. När vi kom fram så blev det vågen direkt, och vad stod det inte då där? Jo, 3564g! Så vi blev paffa både två. Så pass stor viktuppgång på 1 vecka har han inte haft innan. Men vi har våra aningar... Stackaren hade ju jätte mycket torsk i munnen och nu är allt borta efter dunderkuren och det har resulterat i att han har ätit mycket mer, nästan 50ml mer per måltid. Så inte konstigt att han blir större! Och så ville jag ju mäta honom med, 55cm lång och huvudomfång på 34.5cm så han hade ökat 2cm på längden och 1.5cm i huvudomfång denna veckan. Så nu är Charlie snart ingen liten bebis som jag hela tiden har tyckt att han är. Imorgon skulle han ha kommit, 22 oktober var beräknad födsel. Barnsjuksköterskan sa att nu är han som nyfödd, fast samtidigt 1 månad gammal. Och snart är det snart redan dags att byta ut en del kläder som börjar bli för smått, tur att man tycker det är roligt att handla nytt då ;)

Imorgon händer det mycket, mycket roliga saker. Det jag delar med mig av är att vi ska åka ner till min kära mor och hennes man, 22 mil bort. Först övervägde vi att inte ta bilen utan att åka tåg pga dagens snöfall. Men nu när vi kikat på prognosen tar vi ändå vår bil, trots sommardäck. Vi åker ju som tur är på eftermiddagen, så vi tror det kommer gå bra. Man får ju ändå tar det försiktigt i trafiken nu när vi har Charlie.

Bjuder på lite bilder....

yoyo ;)


2 kommentarer:

Anonym sa...

sötnosen han e , kul han går upp ;=)

//emma gilbertsson

Anonym sa...

Ojoj va jag hade att läsa nu vännen! Härligt att läsa att allt funkar & är bra med er alla!

Vi hade oxå jämt gissningslek innan vi skulle dit hon överraskade oss jämt ;)

Kramar!