1 oktober 2010

Hembesöket.

Hembesöket av BVC gick alldeles prima! Charlie hade ökat från 2720g till 2820g på bara 3 dagar! Stora duktiga killen, nu är vi snart uppe i födelsevikten. Om viktresan ska fortsätta i denna takt har jag nog snart en riktig knubbis här hemma. Blir spännande och se vad han väger runt 22 oktober då hans beräknade födelse var. Tänk, jag skulle egentligen suttit här med alla mina krämpor och en jätte mage. Nu när jag har Charlie här hos mig är det en ganska konstig tanke och känsla för nu känns allt normalt att ha honom hos mig, inte i min mage. Skulle inte byta ut en enda dag mot detta trots att jag ibland tänker tillbaka på hur skönt det skulle vara att sova en hel natt. Men det får jag göra när han är tonåring istället, då kommer jag få tjata han ur sängen. Alla åldrar har sin charm helt enkelt.

Nu är vi hemkomna från min mormor där det har ätits massa bullar, kakor och tårta. Små kusinerna tyckte det var jätte kul med en liten bebis, de var så försiktiga så. MEN vilken energi barn har när dom är 6 år, jisses! Huvudet sprängdes när jag och Charlie åkte hem. Hade inte klarat 1 minut till, phu! Men mormor blev super glad över att vi kom, hans gammelmormor. Och självklart glömde jag kameran men får ta ett kort på dem nästa vecka då mormor kommer hit på besök istället.

Dags för mys i soffan och vänta på sambon som givetvis jobbar ikväll och HELA helgen, suck. Men imorgon blir det mys med en vän och kika på livräddningstävling.
Godnatt mina kära vänner!

1 kommentar:

Linda S sa...

Vad skönt att han går upp i vikt som han ska. :-) Kan förstå att det känns konstigt men underbart att han äntligen är hos er istället för i din mage!
Ha en mysig helg, kramar!