27 oktober 2010

jag vill, jag vill..

... så gärna berätta "den goda karamellen" men till slutet av veckan får ni veta. Nyfikna?
Idag har jag haft en toppen dag! Blev att åka förbi där jag jobbade innan jag gick hem med havandeskapspenning (vikariat). Och självklart ville alla hålla och pussa på våran lille prins. Det bjöds på både skratt, kramar, god mat, fika och personalmöte. Kändes allt lite lustigt att komma dit och träffa alla igen och om inte annat att medverka på personalmötet även att man inte jobbar där och vet inte om jag ska jobba där efter mammaledigheten heller. Men det finns öppet den tanken i alla fall, och jag verkade välkommen tillbaka.

Denna månaden är det shoppingförbud. Hur i hela friden ska jag klara detta? Och självklart är det försäkringskassans fel. Jag fick fel summa pengar denna månaden och T har inte fått pengarna för sina 10 pappadagar. Såhär står man luspank, självklart är räkningar betalda och pengar för mat undanlagda. Men that's it. Sitter här som ett nervvrak. Kommer ju leva som en utböling nu. Men imon ska jag baka lite här hemma så vi har något fika att bjuda på när vi får påhälsningar. Något positivt som sker.
Som ni kanske förstår älskar jag att shoppa och speciellt nu när vi har Charlie. Men den som väntar på något gott.... Kan det inte bli 27 november nu?
Äh, jag överlever!


Mitt i all min bitterhet så glädjs jag över min fina familj som jag bara älskar över allt annat!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Usch, det där med pengar är så tråkigt att behöva strula med. Speciellt när det hänger på någon annan och man inte kan göra något åt saken. Jag hoppas att det löser sig. Nu får väl göra som jag, kolla i garderober efter kläder som du inte använder längre, ta fram symaskinen och sy om dem till Charlie-kläder. De bästa kläderna för de små är ju redan tidigare använda eftersom de är så mjuka och sköna och dessutom har ju alla farliga kemikalier tvättats bort :-) Fast, det är nog ett större projekt när man inte är själv hemma som jag ;-)

Ja, snart är det dags för min bebis att komma. Jag tror den kommer först i november. Och jag tror att jag blir igångsatt. Igår trodde jag visserligen att den ska komma som imorgon, så jag hoppas på det såklart.
Det kommer att kännas skumt att inte vara gravid sen. Gör det inte det? Från ena dagen till den andra bara sådär...

Nu får ni snart berätta vad hemligheten är, jag är såå nyfiken! :-)

(avlängtan) sa...

Vad tråkigt med strul, men som sagt man är ju RIK bara man har sin lilla bebis hos sig eller hur. :-)
Kul att hälsa på jobbet!
Klart vi måste ses snart, nu börjar jag komma in i mammarollen lite smått så nu ska jag väl våga mig på att planera in något. ;-)
Kram