30 oktober 2010

Bakning, bad & mys

Denna lördag inleddes med morgonmys i soffan med Charlie medans mannen fick sova ut efter att varit uppe halva natten så jag själv fick sova några timmar utan att vakna av Charlies oljud (magknip....).
Sedan begav vi oss ut på stan och kikade, mitt shoppingförbud sprack. Vi såg som tur var på kontot att det blev "över" några hundralappar och Charlie behövde ju en jacka för han har redan vuxit ut den vi hade. Som tur var hade Lindex en tuff jacka till en bra peng. Han kommer bli så fin min lilla prins! Sen blev det att handla mat... den tråkiga shoppingen men nödvändig. Känns som man är på Willys och ränner var och varannan dag.
Och till min glädje visade det sig att vi äntligen kom med i vår lokaltidning på familjesidan. Var sisodär 3 veckor sedan vi var nere hos fotografen och tog ett familjekort men jag antar att det är många som gör det, är ju liksom inte bara vi som får barn såhär års. Så nu är det urklipps och ska sättas in i Charlies egna minnesalbum. Jag kan ju passa på att tipsa om denna underbart fina bok från sidan Små barns utveckling. Otroligt smart och rolig bok att ha flera år framöver att skriva i. Och dessutom kunna köpa till olika teman om man inte vill köpa hela boken direkt som vi gjorde.

Som bilden ovan visar, jag har bakat idag till min egen förvåning. Häromdagen blev det dessutom bullar. Men jag har kommit på att det är betydligt billigare och roligare att baka själv. Har några underbara vänner som ska komma imorgon på besök så varför inte slå på stor med hembakat? Suveränt! Nu måste jag ju nästan leta reda på fler smarriga saker jag kan baka framöver.

Nu återstår det mys med min fina familj framför någon bra film, om mannen nu lyckats ta fram en bra film eller snarare en film som båda kan tycka om. Dock händer det inte allt för ofta...

Kärlek till min familj & mina finaste underbaraste vänner där ute. Glöm inte bort att ni betyder otroligt mycket för oss, vad vore livet utan er?

1 kommentar:

Unknown sa...

Bra jobbat idag! :-) Inte dåligt alls att hinna med att både handla, baka muffins och blogga på en och samma dag! Men när man väl har fått "fart" så brukar allt gå jäkligt smidigt!

Mussinsen ser ut som jättegoda mini-kladdkakor! Mm mmm mmmm!