5 oktober 2010

Lyckan!

Jag är lycklig!
Jag vet att i tidigare inlägg att jag varit deppig och gråtfärdig precis hela tiden. Men nu helt plötsligt är dom känslorna som bortblåsta. Jag mår verkligen hur bra som helst! Lyckan över att få vara mamma till världens finaste människa övervinner alla negativa saker och tankar som kan dyka upp. Det räcker med att jag tittar på Charlie så förstår jag vilken tur jag haft som har fått honom - att han är min och T:s barn! Han är du och jag. Det spelar ingen roll hur trött man är, hur less man kan vara på saker och ting. Allt, precis allt överväger denna lyckokänsla. Och jag längtar så tills jag får se mina två närmsta "gravid-vänner L & L får uppleva denna underbara känsla och dela den med dom. Vi har följt varandra genom vår resa som gravid och snart tar resan en annan vändning för dom också. Jag tok längtar!

Gårdagens tripp till grannstaden blev jätte lyckad. Jag hittade en höstjacka, precis en sådan jag hade tänkt mig samt ett par höst/vinter stövlar med kilklack som jag också önskade. För de jag hade förra hösten och vintern har sjungit på sin sista vals för längesen. Så igår gjorde jag minsann mina fynd. Och vi hade inte tänkt att handla något till Charlie för en gångs skull då han redan har typ allt men det slank med två pyjamasar och strumpor. Och tur var det att han fick två nya pyjamasar för inatt hann han med att pinka ner tre stycken innan vi gav upp och han fick sova utan. Det är förväl att han är så varm av sig att det räckte med blöja och en mysig filt. Förstår inte hur man kan pinka så mycket som han gjorde igår? Jisses! Här är vi storkonsumenter av blöjor, dags att köpa fler idag igen.
Blir även en liten napp-jakt idag också tror jag. Är ju hur svårt som helst att hitta nappar för 0-3 månader (som den normala storleken är för nyfödda) i denna lilla stad. Men jag ger inte upp, jag ska finna dem!

Nu är det dags att kela lite med lillkillen som ligger och gnyr i babysittern och längtar nog efter sin mamma lite. <3

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vad bra att du hittade kläder och skor till dig själv! Det är du värd!

Jo, jag borde blogga igen, men jag är så satans trött :-)... jag orkar faktiskt knappt röra på mig idag. Alltså ens resa mig upp och gå några steg, det bara tar emot.. Jag borde leta reda på kortläsaren.... :-)

Linda S sa...

Kul med lite lyckad shopping och skönt att du mår bra. :-)
Apoteket har ju dom minsta napparna mam 0-2 månader, och willys har ju esska mini 0-6 månader som jag tycker ser små ut, fast du kanske menar några andra? :-)
Ha en mysig dag!

Lisa sa...

Halloj! Har dom inte nappar för minisar på apoteket? Annars har dom väl alldeles säkert på babyproffsen...
Kram Lisa