7 oktober 2010

Sprängmedel & oväder.

Usch, vilken dag mina kära vänner!!! Först sprängande huvudvärk hela natten (men dag & natt känns som samma sak nu för tiden) och sen när man väl valde att gå upp när Charlie ändå skulle äta kl 09.00 så tittar man ut, och vad ser man då? Ett jäkla oväder, RIKTIGT höstväder! Och jag som älskar att ta promenader med Charlie, men idag blir det minsann att stanna inne. Tanken över att ta på sig gummistövlar, regnkläder och sedan dra över regnskyddet på vagnen lockar inte, inte idag. Jag vet att det bara finns dåliga kläder och inget dåligt väder. Men hur muntert är det på en skala 1-10? Knappast 0.5. Så idag blir det en dag här hemma. Nu sover Charlie gott i babysittern och jag ska försöka ta tag i tvätten och vika in den så min kära sambo blir glad när han kommer hem från jobbet ikväll. Han tycker att han bara får slita här hemma... Men välkommen till livet som småbarnsförälder!

Trots allt detta så får Charlie och jag kvällsbesök av världens bästa gudmor till Charlie. Det ska bli massor med mys och det ska snackas skit till 100. Vi älskar hennes sällskap, våran klippa!

Här somnade jag visst gott! Och nya dressen från gammelmormor är härmed invigd.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, vad roligt att se de små i kläder. Alltså, jag menar när allt alltid är för stort! Snart är det för litet istället. Jag misstänker att de växer och utvecklas alldeles för snabbt ibland.

Du gör helt rätt i att stanna inne idag. Jag har varit/suttit inomhus i flera dagar, med undantag för igår då jag var i Eksjö på "äventyr" (tog ut pengar, hämtade en byrå fram mamma och var på däckservice).

Hoppas dagen blir underbar trots tvätt och sånt. Du har ju Charlie :-)

Linda S sa...

Ja idag är det inte muntert ute! Typiskt höstväder. Så va inne och mys ni. :)
Så söt han är, och vilka gosiga kläder!
Kram