13 oktober 2010

Fotografering!

Nu är fotograferingen för vår lokala tidning gjord, alltså ett familjefoto. Så kanske nu till lördag eller onsdag nästa vecka hoppas jag att bilden kommer att finnas i tidningen. Sen blir det nog att beställa fotot hos fotografen för en förstoring. Det är ju trots allt vår första bild på vår fina familj. Och självklart sov sig Charlie igenom alla kort, men som fotografen sa; nästan alla nyfödda bebisar sover på korten. Försökte förbrilt att få han att vakna men fick snabbt ge upp, men han är ju lika söt för det.

Annars har dagen varit lugn och beskedlig. Bärselen är invigd, var först osäker för att det stod viktgräns på 3.5kg men frågade på BVC och de sa att det inte gjorde något nu när han passerat 3kg. Och som tur var trivdes han jätte bra nära mammas kropp och somnade ganska fort. Lite smidigare att ha han där i än att bära runt på honom utan, speciellt om man vill få något gjort här hemma. Sjal har jag funderat på men det ser ju ut att vara en hel vetenskap att få på sig en sådan så det fick bli en babybjörn air som luftar bra så vi inte blir dygnsura av svett båda två.

Just de, stackaren har ju åkt på torsk eller så kallad svamp i munnen av bröstmjölken som jag pumpar ut, så läkaren har fått skriva ut medicin som jag hämtade på apoteket nu strax innan dom stängde. 300 kr ! Vi har trots allt provat att stryka vichyvatten och Loka citron efter varje måltid i 1 vecka men utan resultat, så nu hade vi inget val. Så under 6 veckor ska det sprutas in detta medel 4 gånger om dagen. 6 veckor.... en evighet känns det som. Då hoppas vi innerligt på bra resultat!

Nu är det kvällsmys hemma hos oss och jag inväntar Bonde söker fru och Greys.

Framförallt, ett jätte stort grattis till min vän L som äntligen har fått en liten flicka <3

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh, bärsele, så bra att det funkar! Vi har funderat på både bärsjal och sele, men eftersom min storasyrra "tjatade" om vad de ska ge bebisen i födelsedagspresent så var det det enda jag kunde komma på...

Och kul att ni kommer med i tidningen nu snart också! Du får säga vilken dag den dyker upp så får jag ta och köpa den! :-)

Trist med torsk (ja, varför heter det så egentligen... av alla namn som finns...). Har han fått det av själva bröstmjölken eller utav att du har pumpat ut? Spelar förmodligen ingen roll?

Nu är det snart dags för mig att sova, men först ska jag se om jag hittar några roliga räkningar att betala... Blärk...