26 oktober 2010

Det finns så mycket....

..jag vill berätta för er, men det får hållas lite till och ni får sugadengodakaramellenlitetill. Det jag kan säga nu är att denna helgen har varit helt underbar! I Fredags tog vi efter mycket om och men vår bil (utan vinterdäcken...) och begav oss ner till min mor och hennes man. Resan gick bra, men vissa bitar på vägen kunde vi gärna skippat. Snömodd och is är ingen hit med sommardäck men som tur väl var gick allt bra och vi kom fram helskinnade. Det blev en supermysig dag, helt perfekt! Resten av helgen har nästintill enbart erbjudits på massa mys och skitsnack med min fina familj. Det är sådana studer då man påminns om hur mycket ens familj betyder och hur mycket man verkligen ska uppskatta den och ta tillvara på tiden man har tillsammans. Och jag hatar att de bor så långt bort. 20 mil kanske är överkommligt för vissa men för mig svider det. Jag vill som nästan alla andra jag känner bara kunna gå/åka hem till min familj när jag vill utan att behöva planera allt i minsta detalj. Bara kunna göra det precis när jag vill. Vi får se om det blir så framöver. Planerna finns, men allt hänger på att vi båda ska få jobb i närheten först. Men som sagt, inget bestämt utan det finns bara i våra tankar just nu. Eller, i min fantasi och önskan. Och samtidigt sitter man och tänker; men mina underbaraste vänner då? Kan man inte packa med dem i resväskan?


Idag är det en sådan dag jag känner för att pyssla här hemma. Dagen började med att sätta Charlie i bärselen och sedan gå ner till tvättstugan för att äntligen tvätta upp alla förbaskade handdukar. Men självklart har granntanten redan tagit tvättmaskinen så nu sitter jag här och Charlie ligger bredvid och sover i väntan på att maskinen ska bli ledig. Sedan blir det lite sortering av alla papper (se räkningar). Igår fick jag nog fnatt. Jag är extremt kvällstrött men just igår var jag hur pigg som helst, så framåt natten satte jag igång och sorterade Charlies alla kläder. Ja, han har alldeles för mycket insåg jag igår. Så nu är det fint där, men jag vill ha en garderob! Som dock får vänta till nästa månad verkar det som... försäkringskassan är inte speciellt snabba, varken med mina pengar eller för T:s pappapengar. Är det någon nyhet att de inte är lika snabb som en duracellkanin?


Avslutar dagens blogginlägg med att säga; ta tillvara på alla era goda stunder med era nära och kära. <3

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, nu blev jag jättenyfiken på "karamellen"! :-)

Fått något gjort idag? Jag har varit riktigt effektiv och har sytt klart en barnstolsryggdyna och har börjat på en amningskudde. Hejja, hejja friskt humör! (jag har även tagit en välförtjänt powernap på sisådär 45 minuter eftersom Johan "tvingade" upp mig så tidigt :-)

Lisa sa...

Nyfiken är bara förnamnet :) Men vi får väl hålla oss till tåls...