2 januari 2011

Detta är inte bra..

Igår upptäckte jag något som bara inte får hända. Som i vanlig ordning sätter jag på min bärbara dator, men upptäcker snabbt att varken musplattan eller tangentbordet fungerar. Ringer då en av mina datorexperter från tiden i Skellefteå och frågar vad som kunde ha hänt. Moderkortet är troligtvis helt sönder och definitivt inte värt att laga på den gamla datorn. Grannen kom upp med en USB-mus men USB-portarna fungerar inte heller, men som tur är så har denna granne väldigt bra kontakter inom datorbranchen och han ska hjälpa mig så att jag åtminstone får mina bilder till en extern hårddisk. Phu! Så, jag sitter nu med lugnet i kroppen skillnad från igår. Nu är det bara att hoppas att hjälpen ska fungera. Och ja, jag vet att man ska spara kort osv på ett annat ställe, vi hade iaf hunnit föra över korten från hans första månad. Men jag lever på hoppet, för det är ju det som överger en sist?

Igår hade vi en sådandär dag då vi absolut inte gjorde något vettigt alls. Vi bara mös i soffan till ytterligare en säsong av Rederiet, dock syndade jag i mig världens godaste kebabtallrik, men det var så värt det. Mina smaklökar gillade det skarpt ;-)

Idag väntas det att hålla i simträningen sen en runda till Willys, hela familjen :-) Imorgon måndag igen och mannen ska jobba. Jag kommer få en toppen dag då Charlie & jag ska till L & A och ävrn L & M ska dit, Charlie ska få träffa sina två tjejkompisar ;-) Han har tur han!

1 kommentar:

Jojja sa...

Kan ni inte ta en eksjö-bild som vi gjorde här i sthlm när ni ses nån gång? :)