30 januari 2011

Förkylning, utslag men roligt besök.

Dagens sammanfattning var det.
Vaknade av att Charlie kämpade med att andas genom näsan imorse, han ska ju promt ha nappen trots att det är svårt att andas, helt igentäppt var han av allt snor. Så det blev att spola näsan och det uppskattas inte men det blev självklart enklare för honom efteråt. När mannen gett han mat kl 06 fick han lägga sig bredvid mig, vi somnade om gott och vaknade av en Charlie som skrattade och bara låg och kikade omkring sig -livsnjutaren! Vi låg och pratade och mös ordentligt innan hans mage blev hungrig igen, så bara att starta dagen :-)

På eftermiddagen fick vi det efterlängtade besöket av Charlies gudmor och hennes kille, de kom ju med massor med fika och sen fick det bli att kika på handbollen mellan allt mysande med Charlie. Blir mycket skitsnack när vi är tillsammans ;-) När jag sedan skulle byta blöja på honom ser jag att han har massa utslag på bröstet och armvecken, lite knottrig och röd... får nog ringa BVC imorgon om rådgivning. Har aldrig sett detta förut men är nog ingen fara. Bättre att kolla upp det en extra gång.

Jaha, mannen kommer nog snart hem efter en heldag på jobbet och Charlie sover fortfarande i sin babysitter, är nog dags för han att äta och lägga sig i sängen tror jag, min största kärlek!

3 kommentarer:

Anonym sa...

emma gilbertsson:

Mysig dagar ni har :)

Hoppas de går bra på BVC ! Låter som nässelutslag på lilla Charlie

Anonym sa...

Kan vara allergi med.

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Visst är det härligt att vakna upp till sin underbart glada bebis! :) finns inget bättre!