5 januari 2011

Simtur & shopping!

Dagen började med en simtur på 1 timme, hur skönt som helst. Lite barnfamiljer annars var jag nästan helt själv på motionsbanorna. Detta går minsann bra nu! Blir en likadan tur imorgon innan vi ska bege oss till en av mannens vän och sambo. De ska få barn nu i februari så jag passade på att inhandla lite kläder till deras lille/lilla på stan. Sen hade de ju lite rea så det fick bli lite kläder till Charlie också, nu i storlek 74. Han har fortfarande 68, men det vet man ju inte hur länge det varar om han ska fortsätta att växa såhär fort. Men givetvis blev det ju lite till mig själv, en otroligt mysig morgonrock, dock i rosa. Men den är ju skön för det ;-)

Var inne på en lite mindre barnaffär igår, och jag hittade en super bra blöj-påse att förvara alla blöjor i på ett smidig och dessutom snyggt sätt. Det är liksom en öppning på ena sidan av påsen där man staplar alla blöjor och tar snabbt och smidigt ut en efter en därigenom :-) Hade spanat in denna påse på nätet men nu fick jag den till halva priset i denna affär och självklart slår man till.
Dessutom har jag kommit på att sängmobilen vi köpte till Charlie för ett tag sedan inte alls gör någon nytta vid sängen då han alltid somnar på direkten och när det väl är morgon vill han inte ligga kvar i sängen så jag satte upp den ovanför skötbordet, det var poppis! Som han tittar på alla pingviner och färger. Ögonen blir så stora!



De nya tapeterna är dessutom fixade nu, men blev inte speciellt avancerat då jag gillar det stilrena. I vardagsrummet blev det en fondtapet som är vit och ljhusgrå randig (ränder på cirka 2-3cm breda) och sedan vita väggar på restrerande väggar. Dessutom blev det vita väggar i köket också. Trist kanske? Nja, jag älskar vitt! 

Inga kommentarer: