28 januari 2011

Min dag!


Idag är det ingen vanlig dag för det är min 25-års dag!

Dagen började med en härlig sovmorgon! Mannen gick upp med en pigg och glad liten kille kl 06.00 och jag sov gott till kl 09. Men sen när man väl vaknar bara längtar man efter Charlie. Så det fick bli lite morgon mys i soffan innan det var dags att plocka i ordning och sedan förbereda inför dagens besök, min kära mamma och hennes man. Jag for iväg på stan för att både hämta ut paket och skicka iväg. Sen fick det bli konditoriet för att köpa några goda bakelser till eftermiddags fikat. Runt 14-tiden kom dom och då hade mannen lagat en super god middag med fläskytterfilé, hasselbackspotatis och beasås. Det gillades starkt!

Sen blev det ju självklart lite paketöppning. Två superfina ramar som jag hade önskat mig för att ha kort på Charlie i som sedan ska stå på en ny hylla jag ska införskaffa till vardagsrummet. Sen blev det 4 nya tunikor, inte helt dumt det heller ;-)
Presenten från mannen är just nu innestående för det ska bli en One piece, men den jag vill ha finns inte just nu i min storlek så nu är det bara att vänta tills den kommer in.

Nu har gästerna åkt och Charlie har precis vaknat efter en liten tupplur så nu ska jag passa på att ha lite fredagsmys med mina favorit killar!

Och jag måste ju tillägga att vi var på BVC för 4-månaderskontroll med Charlie igår, vågen visade 6390gram och han är nu hela 67cm lång och ett huvudomfång på 40,5cm. Som BVC-sköterskan sa; han är längre än vad han är tjock. ;-) Håller verkligen med henne. Men som tur är följer han sina kurvor alldeles utmärkt, inget avvikande alls. Men nästa gång är det dags för spruta, igen. Inget som gillas alls.... Vi ska även få en remiss till dietisten för jag tycker inte Charlie blir mätt på sin mat, den komjölksproteinfria modersmjölkersättningen Pepticate. Just nu gör han inget annat än äter... Både natt som dag. Men vi ska även få tips på olika "smakisar" vi kan köpa och även göra själva som inte innehåller mjölk. Fast vid 6-månader ska vi ju introducera mjölk igen så får vi se vad som händer. Banan fick han prova för första gången igår, oj vad det smackades ;-)

Och tack alla för alla gratualtioner som jag fått under dagen, ni är underbara!

2 kommentarer:

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Vilken härlig dag :)
Spännande med smakisar, det ser jag fram emot :) Kram

Anonym sa...

han växer på :) såå god mat //emma