24 januari 2011

Tänk och tänk..

Helgen har mest gått till att tänka och tänka och tänka. Jo, så ni det handlar om det här att gå ner till 10 kilo till sommaren. Tyvärr är det lätt att bli besatt av den där förbaskade vågen så nu får den lägga sig på hyllan och jag får fortsätta min träning utan den. Vi får se när det blir dags att kolla av "läget" nästa gång.

Annars har vi haft en super lugn helg här hemma då min man har varit ledig hela helgen lång, till och med idag. Så vi har myst, tagit promenader, tränat, städat, handlat... ja allt man kan behövas göra när man är ledig. Fick bli ett bad med lillprinsen idag med. Han har blivit så stark i nacken bara över någon dag känns det som. Ligger han nästan ner drar han sig nästan upp och håller huvudet väldigt bra i vattnet när han ligger helt på rygg. Han har blivit så duktig!!!! Och det här med att "prata". I helgen har han satt på ON-KNAPPEN ordentligt och överröstat oss alla här hemma. Detta är nu hans stora favorit, speciellt på kvällarna för då går munnen i ett.

Det är så underbart när det händer nya saker hos ens älskade barn!

Nu är det en ny vecka igen, på ett ungefär ser den ut såhär:

Tisdag: Mannen jobbar dag så jag & Charlie får ro om oss själva sålänge. Får nog bli en lång promenad om vädret tillåter. Sen drar jag nog till gymmet eller simhallen och tränar en sväng.

Onsdag: Babycafé med underbara mammor och barn.

Torsdag: BVC besök med vägning & mätning. Har ju gått lite över 1 månad sen sist, spännande!

Fredag: Jag fyller hela 25 år! På förmiddagen blir det ett träningspass sen så kommer min kära mor och hennes man på besök. Får bli en liten "fin-middag" :)

Lördag-Söndag: Mannen jobbar 7-21 så åter igen några dagar då jag & Charlie får roa oss själva. Planerna är öppna än så länge :-)

All kärlek!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tiden går fort redan 25 :P
Grattis Charlie på hans 4 månaders dag

/emma

www.emmagilbertsson.webblogg.se