8 januari 2011

Skrik och skrik.

Förlåt för den super dåliga uppdateringen men jag har mina orsaker, jo hysteriskt skrik. Jag måste erkänna att Charlie har varit en väldigt lugn och harmonisk bebis men nu de senaste dagarna har gett oss både hysteriska skrik men samtidigt en glad och pratsam kille då och då. Men detta skrik, jag känner mig så ovan så man knappt vet vart man ska ta vägen. Men man finner sina knep efter några gånger.

Idag skulle vi ju hem till Charlies gudmor, men det slutade med att vi fick gå hem efter en stund då han konstant skrek sig igenom besöket. Men väl i vagnen på promenaden hemåt blev han tyst. Men vågade inte chansa att gå in på Willys och handla som jag hade tänkt att göra. Och väl hemma så möter jag en solstråle. Han har nu både skrattat och pratat med mig i snart över 2 timmar. Huvudsaken är att han är glad och belåten nu här hemma.

Just det ja, i julklapp så fick Charlie en matstol och jag fick ett ryck att sätta ihop den och se hur Charlie satt i den nu. Och jag vet att det är lite tidigt att låta han sitta där, men någon sekund tror jag knappast skadar ;-)


Lite vingligt var det allt men nu får den stå och vänta till rätt tillfälle då Charlie är mogen helt enkelt :-) Men tänk vad roligt han kommer tycka sen när han kan vara med oss lite mer vid måltiderna. Vad tiden går fort ! Hur ska man hinna med alla steg han tar i utvecklingen? Gick in på en sida på nätet som beskrev barns utveckling månad för månad. Och precis som både läkarna och BVC-sköterskan sa så ska vi korrigera hans ålder, dvs 1 månad bakåt nu i utvecklingen. Och vet ni? Det stämde precis när man läste om de olika utvecklingsfaserna. Min snart 4 månaders plutt är precis som en 3 månaders bebis. Men han är lika underbar och duktig för det ;-)

4 kommentarer:

Jojja sa...

Visst var han väl beräknad ungefär samtidigt som Vendela (BF 28/10)? Här har vi också haft en liten fröken som visat vilken röst hon har ett par kvällar. Jag gissar på att det är det berömda 12-veckorskinket vid utvecklingssprång nr 3. :) Om inte annat så tröstar det lite när dom blir så fruktansvärt ledsna.

http://avlangtantilldig.se sa...

Klart Charlie måste testa matstolen :-) Visst går tiden superfort!!

Anonym sa...

sååå fin han är <3
//AnnaBia

Sandra sa...

Stämmer exakt in på min lilla tjej på 4 månader det där med skrikandet när man är borta men så fort vi är på väg hemåt antingen i bilstolen eller barnvagnen så blir hon tyst och när vi kommer hem skrattar hon och ler hela tiden och är supernöjd, vet inte va man ska göra, känns som man isolerar sig hemma :/