26 januari 2011

Då var det onsdag!

...och en helt okej onsdag dessutom. Charlie sov gott bredvid mig imorse så jag klev upp lite tidigare och pysslade lite innan Charlie vaknade. När han väl gjorde det var det dags för mat och ´påklädning för idag var det ju dags för babycafé igen, som alla andra onsdagar :-)

Mötte upp L & A när vi väl kom fram tänkte vi "är vi tidiga?". För när vi kommer runt 10 brukar det vara fullt med mammor och massa bebisar. Men idag var det en lugn dag, några enstaka. Helt okej för mig, lite mindre ljudnivå. Just det ja, fick ju med mig min fina vän A & C idag med, himla kul!! Nästa vecka ska vi försöka planera in en lunch efteråt.

Väl hemma därifrån och en promenad i solen så har jag & Charlie haft en riktig mysdag om man bortser från lite gnällande då och då. Men nu ligger han och sussar sött i sin säng och här sitter jag med en sprängande huvudvärk, och bättre blir det väl inte nu när jag kikar på Livet på BB, där det skriks för fulla muggar ;-) Konstigt nog kan man längta tillbaka till att föda barn igen, vilken lyckostund det var! Och på tal om detta, en kär vän och gammal kollega fick en liten flicka idag, Grattis Elenore och Christian! Efter två pojkar kom äntligen flickan, vilken lycka!


Här hemma har det under de senaste dagarna pågått operation "träna-på-att-vara-nöjd-på-mage" men jag måste erkänna att det har gått sådär. Men bättre för varje gång. Fick några kort då han var en lugn kille och inte en förbannad sådan för att en dum mamma lägger mig på mage när jag inte vill ;-) Och kortet bredvid är idag när vi var ute och gick och som vanligt somnade han gott efter en stund. Nu när han sitter i sittdelen och lite mer uppåtlutad så somnar han när vi är 2 minuter hemifrån, för resten av tiden bara tittar, och tittar han. Tänk vad mycket han kan se nu och vara med om istället för att ligga inbylsad i en liggdel och inte se så mycket. Han älskar det! Så nu den sista tiden har promenaderna fått vara lite längre, och fått vända när vi väl kommit hem så han får sova en stund. Men inte hänger jag läpp för det, underbart att röra lite på fläsket ;-)

Imorgon väntas det kontroll på BVC, ett pass för mig på gymmet, en liten shoppingtur i en närliggande stad och stor handling av mat. Man får passa på när mannen inte jobbar. Dock väldigt få dagar nu för tiden :-(
Men man får glädjas av de stunder man får tillsammans <3

Inga kommentarer: