31 december 2010

Och så var 2010 förbi...

Jag lovade ju en summering av år 2010 så här kommer den :-)

Det nya året, 2010 firades in i Malmö med min kära barndomsvän E. En hotellweekend som bestod av shopping i både Malmö och Köpenhamn, mycket god mat, skratt och inte minst en helg att minnas och glädjas åt.


Den 12 februari fick jag det ännu bekräftat att jag & min älskade man väntar barn. Detta test är gjort på BIM-1. Men det allra första pluset kom på BIM-3, total lycka!


Månaden mars och april bestod mest av spyor och åter spyor. Jag fick sjukskrivas från jobbet och knapra en massa tabletter för att ens få en dräglig vardag. Men det positiva var att i slutet av februari fick  vi se vår lilla bebis för första gången, en liten bebis på ynka 2 centimeter, men ändå så vacker!

Här är alla ultraljudsbilder vi har på vårt älskade barn. I vecka 8, 11, 13 och 19.


Sen blev det Maj och vi åkte med våra simmare på träningsläger till Calella i Spanien i 1 vecka. 1 veckas med hård träning, massor med god mat, shopping, solande, slappande. Magen började också att växa lite :-)



Och samtidigt en otroligt spännande och rolig tur till Barcelona.


Nu kom sommaren dvs med en ganska stor mage. Juni månad rullade på lungt, bara solade och njöt av ledigheten :-) Men den 24 juli ändrades det ganska snabbt, jag får åka in till förlossningen i min stad där det konstaterades starka sammandragningar och jag har börjat öppna mig, jag var då ca i vecka 26+2. Fick under natten åka ambulans till ett större sjukhus där de kunde ta emot förtidigt födda bebisar. Där låg jag på förlossningen i 2 veckor och sedan på BB-avdelningen i 3. Men mitt i allt det jobbiga fick jag träffa andra mammor med liknande problem, vilka härliga tjejer! Vilken tur att dom också fanns där :-)
Jag hann passera vecka 30 innan jag fick åka hem...


Väl hemma var jag sängliggandes och hade strikt sängläge med undantag från toalettbesök och sjukhusbesök. Magen växte och därmed hela jag ;-)


Sen kom den 18 september, helt oventandes låg jag där hemma och trodde att det var minst 2 veckor kvar....


Men rätt som det är blir det natten till den 20 september och mitt vatten går kl 03.15. Yrvaken tror jag att jag kissat på mig i sängen och vågar inte säga något till min man. Går upp på toaletten och konstaterar att nu är det dags! Ropar på mannen som inte fattar något men sen ringer vi till förlossningen. De ber mig skynda mig för att jag bara är i vecka 35+2. Fasen tänker jag, man måste vara i vecka 35+3 för att få föda i min stad. Kunde inte bebisen väntat en dag till? Mannen hämtar ut bilen och jag försöker roffa åt mig lite saker (har ännu inte packat....), katten smiter ut så jag måste först jaga ikapp den och sen bege mig ut. På förlossningen går resten av vattnet och de beslutar att jag får föda här. Allt går fort och enbart lustgas som "bedövning" hinner användas, 4 timmar senare, kl 07.32 tittar världens finaste pojk ut på 2905gram och 50cm lång. Vår Charlie!


Sen började vardagen 5 dagar senare och vi får åka hem. Vilken känsla, nu är vi föräldrar!
Den 22 oktober bestämmer sig jag & min man för att gifta oss, just den dagen då Charlie egentligen var beräknade att födas. Min fina vän A och hennes dotter C är med oss och tar lite kort (kommer dock inte dela med mig av dom här).



Resten av året har bestått av massor med promenader, fina besök av underbara vänner, lite utflykter som en hel familj. Se Charlie utvecklas för varje dag från att ha varit en pytte-pytte människa till att börja bli en självständig individ med egna uttryck, vilken härlig känsla!

Detta var en kort summering av året, och självklart har vi haft en underbar första jul med vår son, och idag blir det vårt första nyår som en familj. Jag älskar dig min man, och jag älskar dig Charlie, vi 3 för all evighet! <3

Till sist vill jag önska alla mina kära läsare ett riktigt gott nytt år! Nu hoppas vi bara att år 2011 blir lika bra och om inte annat ännu bättre ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

va kul att läsa :) spännande år :)

synd man ej får se bröllopskorten//emma

Anonym sa...

kunde det blivit ett bättre år för dig ?
älskar dig vännen <3

//annaBia