14 december 2010

Det är ingen vanlig dag....

... för det är min kära kusin och Charlies gudmors födelsedag, hurra hurra hurra hurra! Det blir att ta en promenad hem till henne ikväll för att lämpa ett paket från Charlie såklart.

Idag fick jag ett så bra och roligt besked! Det är inte till 100 procent säkert än då högsta chefen är på semester, men har blivit erbjuden att jobba 1 dag i veckan under min mamma-ledighet på Socialtjänsten i en närliggande kommun. Är så förbaskat glad!! Så nu får man hålla tummarna att den där chefen tycker att detta låter lika bra som mig och de som intervjuade mig. Roligt när folk tycker man är bra och inte vill hellre än att jag ska vara hos dom :-) Peppa, peppa nu!

Har gjort ett tappert försök att träna Charlies nacke, men han blir så jädrans arg varje gång jag lägger han på mage typ som i soffan eller golvet. Det går max 2 minuter sen vrålskriker han och är fruktansvärt missnöjd. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att han ska tycka om det och bli starkare. Någon som har några bra tips?
Men det kommer när det kommer, på något vis måste jag påminna mig själv om att han är ett prematurbarn och vissa saker kan ta lite längre tid än för "normalfödda" barn. Men som mamma vill man ju så mycket.
Nu sitter han i sin älskade babysitter och pratar med spegeln, alltså sig själv. Och samtidigt viftar med armarna och sparkar med benen. Tror han att han kan komma därifrån själv kanske? ;-)

Nu är det strax mat för honom sen ska vi ut på barnvagnspromenad med en kär vän och hennes lilla loppa A. Ska bli så kul, mycket att uppdateras om :-)

3 kommentarer:

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Skrev en kommentar nyss men vet inte var den tog vägen? Hm :)
Det var iaf härligt med promenad idag!! Och det kommer nog med nacken för våra små, dom kanske sparar det som en "julklapp" ;-) Kram från oss!

Unknown sa...

Jag hade en spegel framför Nea när hon fick träna nacken, och så låg jag framför henne på golvet och pratade/sjöng för henne :)

sandra j sa...

hej å tusen tack för tipsen.. men ja ammar inte alls längre för fanns för lite mat från mig å då orkade ja inte sitta där i en halvtimme för knappt nått å tyckte de va en massa blask å kände inte alls att ja trivdes me de.. tyvärr:/ ville juh såklart att han skulle få de bästa:( vi har sempers droppar å även fått ut laktulos till honom för han kämpar så för att bajsa.. han tar i å tar i sen brister han ut i gråt.. men ska till bvc imon så ska diskutera de där me minifom.. hört många som säger att de e bra.. även bytt ersättning från semper till nan.. liten skillnad har väl hänt.. men hoppas på att slippa höra hans hjärtskärande skrik varje dag:( måste säga att din son e en riktigt liten pudding:)