21 december 2010

Bvc och vaccinering.

Då var dagen kommen, åter dags att bege sig till BVC. I väntrummet satt det även en annan kvinna och hennes dotter. När hon tog upp sin dotter från bilbarnstolen var min första tanke, oj vilken bebis.. hon måste minst vara 5 månader! Men när vi började prata sa hon; - Det var en liten bebis du hade, han kan inte vara gammal? Jag; eh, jo han är 3 månader. Kvinnan; Ja men det är min flicka med. Det skiljde bara 1 dag mellan våra barn. Så där satt jag och fick förklara för henne varför han är lite mindre. Hon verkade hur förvånad som helst. Är han verkligen liten? En nyfödd väger väl inte 5708g och är 63,5 cm lång som han var idag? Visst jag kan väl köpa att han är smal men det beror ju på att han är så himla lång. Nåväl, tanten får tycka vad hon vill, i mina ögon är Charlie betydligt större än när han vägde 2600g.

Sen var det ju dags för vaccinationen... Det blev två sprutor, den vanliga 3-månaders vaccinationen och även Hepatit B då min man kommer från Sydamerika så vi fick den alldeles gratis. När sköterskan väl satte i sprutan i hans ben blev Charlie galen han skrek och grät med riktiga krokodiltårar. Måste erskänna att det gjorde fruktansvärt ont på mig med fast i mitt hjärta. Tur att man inte behöver ta dom varje dag ;-)

Nu är även julaftonskläderna ordnade, äntligen till mig själv. Varför ska man vara så kräsen? Men visst, i vår lilla stad finns det inte så mycket att välja på men detta blir nog bra. Det kommer komma upp bilder sen efter jul :-)

Dags att kika på Rederiet igen, säsong 10!

Inga kommentarer: