9 december 2010

Lite vad som har hänt.

Det har ju hänt lite i vår vardag sedan jag skrev ett riktigt inlägg. Julbordet med släkten var mer än trevligt. Så mysigt när alla är samlade för en gångs skull. Vissa bor långt bort och vissa börjar bli gamla. Vi vet ju aldrig när det är den sista gången. Så det gäller att ta tillvara på de stunder vi får tillsammans och njuta för varje minut som går. Och det var precis det jag gjorde. Jag önskar bara det kunde vara fler än en gång per år. Men visst, det är inte lätt att pussla ihop så alla kan samtidigt.


Charlie i sin mormors famn.

 Sen har vi givetvis bara myst här hemma. Varit lite förkylda så vi spolar fortfarande hans näsa innan måltiderna. Är ju sådana årstider nu där förkylning ligger etta på sjukdomslistan. Magsjukan har vi klarat oss ifrån, peppa peppa ta i trä. Och sjuka är det absolut sista vi vill nu innan jul.

Och hur går det med min viktminskning och träning? Vet ni vad, det ligger på is tills efter jul. Vill inte behöva tänka på det när allt gott ska serveras på matborden. Utan det får bli mitt nyårslöfte att klara 10 kilo minus på vågen tills 1 juni. Och jag ska klara det! Jag kanske till och med har fått med mig två nära vänner så vi ska träna tillsammans. Visst är det alltid roligare när man är fler?

Ne, nu har jag en envis liten pojk här bredvid mig som inte vill somna så nu får jag nog hjälpa honom lite på traven, att lägga honom i min famn och bara mysa - bara han & jag. Det kallar jag kärlek!

2 kommentarer:

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Det är klart det ska ligga på is tills efter jul, man bara måste få frossa i massa gott kring jul! :-) Jag gör likadant :)

Anonym sa...

jag är på rebecka !!!
vi kommer fixa detta. 3 januari - 1 juni !!!

viii kööööör <3

//AnnaBia