30 december 2010

En dag med plock och sedan besök.

Dagen började kl 07.30 då Charlie ville ha sitt morgon mål och kliva upp ur sängen, så det var bara att tända stjärnan i fönstret och gosa ner oss i soffan bara Charlie och jag. Mannen började ju jobba 07, och har inte kommit hem än. Men andra ord har jag och Charlie haft en dag för oss själva.

När han lyckades somna i soffan efter en stund så passade jag på att hoppa in i duschen men självklart vaknar han direkt när jag var klar. Så han fick då lägga sig och kika på babygymmet medans jag hann vika tvätt. Men går jag ut ur samma rum så gallskriker han och när jag kommer tillbaka blir han knäpptyst. Men det där med babygym, han är absolut inte intresserad, hur mycket jag än har honom där och leker med honom samtidigt så tittar han åt ett annat håll eller börjar skrika. Antagligen är han inte mogen för den än eller så tycker han bara det är trist ;-) Min tråkpelle! ;-)

Men efter lite plock och sedan dammsugning och självklart massa mål mat emellan för honom så kom hans kära gudmor H hit och ville mysa med honom och prata skit med mig. Det passade oss alldeles utmärkt med lite besök. Vem gillar liksom inte det?






Sen hände något ovanligt ikväll. Efter att Charlie fått mat kl 19 så började han skrika så tårarna sprutade och vad jag än gjorde så hjälpte inte något. La han i hans säng med han snuttegiraff och musikmobil på, han skrek....tog upp han i famnen...han skrek...gick och vyssade honom...han skrek... men vipps så satte vi oss i soffan och han blev knäpptyst. Han lugnade ner sig och en halvtimme senare sover han nu gott i sin säng igen. Är liksom inte van vid en skrikande bebis ;-) Han är alltid lugn, men nu fick vi prova på det också.

Imorgon är det full rulle och förbereda för nyårsfirandet och gästerna. Men jag ska försöka hinna skriva en sammanfattning av året 2010 innan kvällen imorgon, så håll till godo.

Inga kommentarer: