19 december 2010

Helgen som gått...

Har varit så lugn, så lugn. Och visst behöver man det ibland? Nu har vi varit uppbokade på det ena och det andra ett tag så att vi bestämde för att ha en helg hemma, ensamma och bara mysa. Och det är precis det vi har gjort. Legat i soffan och bara slappat framför en säsong av Rederiet. Samtidigt har vi ju självklart gosat med världens finaste lilla pojk.

Inatt gav han mig inte allt för många timmar med sömn, hade en orolig liten pojk som låg och vred och vände på sig i flera timmar och tappade nappen. Detta resulterade ju självklart i en trött mamma men en utvilad pappa som sovit som en stock ;-) Men kl 9 klev vi upp och satte oss i soffan och jag sjöng lite barnsånger/visor via Spotify för Charlie, och han gillade det nog så mycket att han till slut nästan somnade. Rofyllt kanske? Tänk vad lugna dom kan bli av lite musik :-)

Nästa vecka, från och med imorgon börjar jul-veckan. Det kommer hända så mycket roliga saker. Imorgon blir Charlie 3 månader, på tisdag är det 3-månaderskontroll samt vaccinering på BVC, onsdag fira "julafton" hos min pappa och på torsdag åker vi neråt i landet för att "fira" julen med min mamma, hennes man, storebror med fru & barn och givetvis min man & Charlie. Det kommer bli ett par mysiga dagar med nära och kära. Vad mer kan man begära?

Men framförallt, från och med den 3 januari börjar min egna viktresa mot minus 10 kilo till sommaren. Jag måste ha ett startdatum och ett slutdatum för att jag ens ska komma till skott. Och jag är så otroligt taggad för detta så det finns inte. Men jag ska inte använda mig av någon diet av något slag. Jag vill kunna äta det jag vill (inom vissa gränser), vill inte begränsa mig hur mycket som helst. Jag vill kunna äta det jag tycker är gott. Det viktigaste är att du rör på dig! Och det kommer jag göra med hästlängder! Oh, vad jag längtar! Och det som gör det ännu roligare är att vi är flera stycken som kommer följa varandra genom denna resan, lite peppning skadar aldrig ;-)

Nu väntas det lite filmtittande och ge Charlie lite mat sen ska han i sängs! Natti!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Härligt att vi börjar på min födelsedag!
Kram Lisa

Anonym sa...

du kommer lätt fixa det vännen <3

//AnnaBia