19 augusti 2010

Tre kronor.

Denna dag började precis som igår fast den stora skillnaden var frukost på sängen. Och hur mycket uppskattar man då inte det? Tänk om man kunde få det sen när barnet är fött också? Kanske borde börja förhandla det redan nu.

Denna dag har det varit Tre kronor maraton här hemma. Ni vet den där serien som gick på tv4 för typ 100 år sedan, nja nu överdrev jag... ska jag vara ärlig minns jag inte hur många år sedan det kan vara. Längesen i alla fall för när jag frågade min lillebror så hade han aldrig hört talas om serien och han är 17 år. Så jag konstaterade att det var ett tag sedan. Och jag kom på en brilliant idé för att ens kunna fullfölja detta maraton då alla avsnitt ligger på den stationära datorn. Jag kan inte sitta upp för länge, både för att jag inte får men också för att jag inte klarar av det rent fysiskt. Efter en stund blev jag helt yr och fick det där illamåendet som jag fick stå ut med från vecka 4-13. Så vi blåste upp min luftmadrass, en sådan som blåser upp av sig själv genom att sätta en sladd i väggen. En alldeles utmärkt idé. Och där har jag legat från och till sedan kl 11.00 med undantag av en pizza. Så fort jag ser den där Sten Frisk får jag rysningar, han är lika obehaglig idag som han var då. Tänk att man kan tycka att en person är så obehaglig trots att människan inte ens finns på riktigt.

  Ni minns väl honom?
(bild lånad av http://www.google.com/)

Nu börjar klockan ticka mot 20.00 och jag ska försöka ta mig an serien Parenthood på tv3 som jag missat ett ex antal avsnitt på grund av att Ryhov inte hade den kanalen, varför just den kanalen då man har alla andra? Hoppas innerligt att jag inte kommer känna mig helt bortblåst...

Morgondagen kommer börja med läkarbesök för att se så vårt barn har det bra inne i magen, håll tummarna åt oss!


1 kommentar:

Unknown sa...

Aah, Tre Kronor minns jag som om det var igår. Jag har för mig att jag var 13 år och då måste det alltså varit 1994 som det började, det är 16 år sedan så det är inte konstigt att din brorsa inte kommer ihåg det ;-)
Hur har du kommit över detta? Är det någon box du har eller går det att se på datorn?

Jag håller tummarna för läkarbesöket idag! Berätta gärna hur det går! :-)