30 augusti 2010

Dagarna går..

Har funderat att uppdatera bloggen i några dagar, men kommer alltid fram till samma svar; Vad är det som har hänt sen sist? Nej inget speciellt. För det känns precis så. Mina dagar är ganska lika när jag bara ligger här hemma. Det har varit Tre kronor dessa 4 dagar då min sambo har varit ledig från jobbet. Men nu är det dags för honom att jobba i veckan och jag blir ensam här hemma. Men tänk ändå vad dagarna kan gå fort trots att man egentligen inte gör något alls. Kan ju i och för sig ha med att göra att vi kommit in i säsong 5 på Tre kronor och varje avsnitt är 50 minuter, hela dagarna bara springer iväg. Men som jag sa innan idag, snart blir det att byta bajsblöjor i stället för att ligga här på soffan och bara ha sig själv att tänka på. Eller nu ljög jag, jag har ju såklart vårt barn i magen att tänka på och det blir man ständigt påminnd om. Det bökas omkring där inne med både fötter, knän och armbådar, och framförallt den ständiga och förbaskade HALSBRÄNNAN! Känns som jag provat alla mediciner som finns emot detta men inget hjälper. Någon som har tips?

Och det där med magen, känns som det inte växer ett dugg. Man kollar sig i spegeln hela tiden. Fast kan ju kanske bero på att man just gör det hela tiden. Alla kort ser likadana ut... men det kanske sätter raketfart nu det sista då vikten ökar desto fortare på bebisen. Jag hoppas jag får behålla magen 1 månad till, eller nu är det faktiskt bara 3 veckor kvar tills jag får lov att föda i Eksjö. En vecka närmare. Och förhoppningsvis en vecka närmare tills jag får börja röra på mig igen. Jag längtar otroligt mycket!!

Detta är alltså magen i lördags då vi gick in i vecka 33 (32+0).... och nästan identisk med förra veckan. Kan ju också bero på hur h*n bestämmer sig för att ligga där inne förutom att huvudet redan ligger neråt.

Just de, nu är alla bebiskläder och lakan tvättade och allt står i princip redo här hemma. Beställning lades idag på lite tillbehör till bilen som bebisen kommer behöva och super praktiska krokar att sätta på barnvagnen när det blir shoppingdags.

Nu är det kvällsmat som består av äggmackor och ska prova att dricka vatten nu på kvällen och hoppas på slippa en jobbig halsbränna när jag sedan lägger mig...

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tycker faktiskt att den HAR vuxit sedan förra veckan! Här hemma säger jag samma sak om min egna mage. "Den växer ju ingenting" samtidigt som jag ser att naveln inte är lika djup längre ;-)

Jag blir glad så fort du uppdaterar även om det står att du gör samma saker varje dag :-)