27 augusti 2010

Läkarbesök & blombud.

Natten har rent ut sagt varit hemsk, förvärkar som kommit titt och som tätt och en viss katt som absolut bestämt sig för att inte sova. Och jag som är så ljudkänslig var min första tanke imorse; "Jerry säljs billigt på blocket och tradera idag". Vi får nog försöka bättra oss på att stimulera honom på dagarna när vi båda är hemma. Inte så lätt för mig som bara får ligga i soffan, men någon ändring måste ske innan jag får ett nervsammanbrott!

Och nu till dagens viktigaste händelse, läkarbesök 11.30. Och självklart var jag lika nervös som varje gång. Denna oro om man får åka hem eller direkt till förlossningen. Men jag hade turen på min sida även idag. Tappen står kvar på 13mm och det känns hur bra som helst (fast det vore bättre om den var längre såklart). Passade på att fråga läkaren hur stor chansen var att man får gå tiden ut eller gå över tiden. Hon sa att det var högst ovanligt, det hade skett någongång i hennes tid som läkare men jag skulle inte räkna med det. Varje vecka som går är bra, säger hon. Så min ovisshet får fortsätta helt enkelt, tiden får utvisa.

Idag kom det ytterligare ett blombud genom styrelsen i vår simklubb. En otroligt fin orkidé! Hoppas innerligt att jag kan hålla denna vid liv. Är inte speciellt känd för att få mina växter att överleva. Antingen så övervattnar jag dom eller så torkar de ihjäl. Hur lär man sig vad som är "lagom" inom blomvattning?


Jag ska försöka knipa!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej och välkommen hem igen! :-) Vad bra att tappen sköter sig och inte strular.

Och vad snälla vänner du har som skickar dig blommor. Jag ska hjälpa dig lite med råd om orkidéer :-) De vill inte bli vattnade (uppifrån) utan mår bäst av att sänkas ner i vatten en stund (tills torven blir blöt, kanske 5-10 minuter) var 5-7 dag. Den vill inte heller stå i direkt solljus men inte i mörker. Näring (orkidenäring) kan man ge ca en gång i månaden eller mer sällan beroende på vilken orkidé det är. Krukan ska helst vara genomskinlig så att rötterna får ljus, men inte nödvändigt. Det är alltså en ganska lättskött växt där man egentligen inte behöver hålla så mycket koll :-)

Ja, du får nog fortsätta knipa så långt det går. Men du kan ju inte göra mer än du kan. Hoppas ni får en trevlig fredagskväll.

Linda S sa...

Skönt att allt såg bra ut!
Jag är med riktigt dålig på blommor, inga gröna fingrar här inte. :-)