25 augusti 2010

Besök, blommor, byxleverans & matbud.

Idag har jag tänkt på det där med sovmorgon. Detta har jag fått njuta av sedan slutet av maj då jag gick hem från jobbet med havandeskapspenning. Helt plötsligt slog tanken mig idag, när som helst tar detta slut. Sovmorgon blir ett ord som kommer försvinna från mitt ordförråd. Jag försöker njuta för varje dag då jag kan vakna av mig själv utan en massa måsten. Snart kommer det ersättas med skrik, blöjbyten och "upp-och-hoppa". Men innerst inne kan vi väl inte klaga? Världens finaste barn kommer ju till världen. Precis som min bror och hans fru säger- Njut av att ha "egen tid" ! Jag försöker njuta så gott jag kan, trots krämpor och flås. För att ligga ner hela dagarna gör att ordet kondition inte existerar, det kan jag lova er. Men det kommer snabbt jobbas upp med alla barnvagnspromenader. Vad jag längtar!

Idag har jag haft besök av en helt otroligt underbar vän och hennes dotter, vad man uppskattar lite besök när man är själv här hemma. En vän som man litar på till 100% och kan prata om precis vad som helst, och pricken över i:et är ju såklart att få gosa med en söt och snäll liten flicka. Livet är allt underbart ibland.
Mitt i besöket ringer det på dörren. Förvånad som jag blev klev jag upp ur soffan och öppnade, och vem stod inte där? Jo en kär kollega från simklubben med en stor bukett med blommor. Bara för att liksom. "Jag följer dig på facebook, säger hon." Men hon ville så gärna titta förbi och se hur jag har det och hur jag mår. Lyckorus! Man blir så oerhört tacksam av att folk bara visar att de tänker på en, och kommer såhär på spontanbesök.

Underbara blommor, eller hur?

När magen började tryta efter mat passade jag på och ringa sambon och fråga om han tagit ut sin rast. Och turen som jag hade så hade han inte gjort detta än. Det blev hemleverans av en supergod kebabtallrik. Men varför smakar den nu helt plötsligt så starkt? Antingen har de ändrat receptet eller så har mina smaklökar ändrats otroligt mycket på sista tiden.
Och samtidigt hämtade han såklart ut min Traderavinst, mina mamma yoga byxor från Sobea. Rosa, rymliga och underbart sköna! Dessa kommer jag bo i nu och definitvit i höst när jag sitter här och myser med mitt barn.

Snart har denna dag också gott, dagarna rullar minsann på. Och på tisdag är det bara 3 veckor kvar tills jag får föda här. KNIP, KNIP, KNIP !!!

Och till sist mina kära vänner så bjuder jag på en bild på kära Jerry som bara tokälskade kartongerna efter barnvagns och bilbarnstolssakerna igår... allt som kallas kartong och påse ska han minsann ta sig i, vad är det för fel på honom egentligen? :D


2 kommentarer:

Linda S sa...

Fina blommor och vad kul med lite besök. :)
Jag försöker också ta vara på tiden, tycker det går ganska fort ändå och har inte blivit uttråkad än så länge! Fortsätt ta det lugnt nu så ska du se att bebisen stannar ett tag till. :-)

Kramar

Unknown sa...

Haha, våra missar gillar också alla typer av kartonger, påsar, väskor och annat som läggs på golvet. Elling gillar papper men mest att riva sönder med tänderna ;-)

Bra att du haft lite besök idag! Det måste man ha ibland!

Hur känns det i magen? Är det annorlunda eller som vanligt?