21 augusti 2010

Hemkomst från förlossning & trevligt besök.

Natten som spenderades på förlossningen inatt var ingen höjdare. Först och främst barnmorskor och undersköterskor som skulle fnittra hela natten - utanför min dörr. Och till råga på allt har jag fått förklarat för mig att jag har krypningar i benen på nätterna, det gör fruktansvärt ont. Så efter att ha bett om både öroproppar och panodil så somnade jag gott kl 02.30 ungefär. Men vaknade snabbt upp igen 06.30 då dagpersonalen kom till sitt jobb. Då var det minsann ingen idé att försöka somna om. Jag ville ju bara få min undersökning gjord och få åka hem!

Och där låg jag, halvtimmen gick, timmen gick och flera timmar gick och ingen läkare i sikte som de hade lovat på kvällen. Började få ont i magen av att jag var så nervös om tappen skulle ha minskat eller inte. Villkoret för att åka hem var ju att den hade avstannat. Men så kom hon, älskade Eva. Tappen pendlade mellan 12-14 mm och jag får åka hem. Vilket lyckorus! Började disskutera att jag har min glukosbelastning kvar som skall göras på måndag men läkaren höll med mig, är väldigt dumt att fara fram och tillbaka i onödan när vi kan göra allt på ett och samma ställe. Så på tisdag blir det glukosbelastning och undersökning av tappen på sjukhuset. Men en tråkig sak hände såklart, föräldrarutbildningen som sätter igång 1 september får jag inte gå på. De anser att det blir en alldeles för mycket för min stackars kropp. Så sambon får minsann gå dit själv - utan mig! Men en av mina gravida väninnor har lovat att snällt ta hand om honom där - tack! Sen får väl mannen ha föräldrarutbildning för mig här hemma istället helt enkelt. Vi får göra det bästa av situationen.

Nog om det, eftermiddagen har varit hur bra som helst. Har haft stor besök av vän med familj här och vi har bara myst, skvaller hit och skvaller dit. Tiden går lite snabbare när någon håller mig sällskap. Speciellt när mannen här hemma jobbar hela dagen lång.
Men imorgon får jag matlagningshjälp, min kära far och lillebror ska komma hit och ordna detta åt mig. Dom där Findus färdigportionerna är ingen häjdare...

Men nu ska ni få ett bildbevis att mitt kära barn växer och gror där inne i min mage.



Vecka 32 (31+0) <3

3 kommentarer:

Unknown sa...

Välkommen hem igen då! :-)
Vad menas med glukosbelstning? Och de där krypningarna i benen, det är en ganska vanlig gravidåkomma, eller har det med ditt tillstånd att göra speciellt?... Du måste få så mycket frågor hela tiden, kanske är du trött på att svara?

Bra att din far och bror kommer hem till dig och lagar lite mat! Har du önskat dig något speciellt? Jag har nämligen för mig att man får önska sig det man vill när man ligger hemma i sängläge! :-)

Sen måste jag ju bara få säga att din mage är underbart fin på alla sätt och vis! Tänk att en bebis ligger där inne och vill komma ut så småningom. Jag har svårt att förstå det själv även om min ser ganska så lik ut :-)

Hoppas din dag blir bra! Själv ska jag iväg till jobbet.

Linda S sa...

Så skönt att du fick komma hem!
Tråkigt att du inte får gå på föräldrautbildningen med oss, men det är ju för det bästa och så får din sambo berätta allt sen. :-)
Härligt med besök idag då, ta det lugnt nu! :)

Kram

Unknown sa...

Tack! :-) Ja, såg att du hade en rand du också. Kul att frökensvår har en hon med. Vi kanske får samma allihopa. Har du någon känsla för något speciellt av könen?

Bra att de håller koll på dig eftersom din mamma hade det problemet. Tänk vad mycket koll de har ändå... tänk vad saker kan gå fel om det inte kollas upp. Tänk de som bor i fattiga länder som inte har möjlighet till sjukvård. Usch.

Får du göra några som helst övningar i sängläge? Jag tänkte på till exempel att "cykla" i luften som man gjorde förr(?). Fast det borde väl belasta det också på något sätt...

Vad har du haft för dig idag?