24 augusti 2010

Min älskade Bugaboo !

Nu har äntligen min älskade Bugaboo kommit hem till mig! Med både ligg- och sittdel, tillhörande brun åkpåse, deras skötväska samt snöhjulen till i vinter. Och jag kan absolut inte vara mer nöjd än vad jag redan var när jag beställde den. Allt kändes så avlägset när jag stod där i affären i juni och nu helt plötsligt står den hemma hos mig och bara väntar på vårt älskade barn! Älskar verkligen den oranga färgen och den passar perfekt till det bruna.


Och kanske till den viktigaste händelsen idag....

Nummer 1: Jag klarade av den andra glukosbelastningen (smakade som vanligt päckel!) och mina värden såg bra ut efter de 2 vilande timmarna i deras vilorum som jag fick låna.

Nummer 2: Undersökningen hos läkaren på förlossningen visade ingen förändring, tappen står kvar på 13 mm och bebisens huvud ligger tätt emot tappen nu (inget fostervatten emellan som innan) Dock visade CTG att jag hade väldigt starka sammandragningar, var uppe på 80 idag. Förut har de pendlat mellan 10 till max 60. Det var väl inte läkaren så glad över men det var livmodertappen som var viktigast att den inte påverkats av detta. Så nu är det bara att hålla tummarna till fredag då det blir undersökning igen.

Nu mina kära vänner blir det ett avsnitt av tre kronor och senare ikväll är det ju Rena Rama Rolf och sedan Fångarna på fortet. En nostalgi kväll.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vilka coola föräldrar ni kommer att bli med den där värstingvagnen! ;-) Nu är det nära till dess att vi får använda dem!

Skönt att livmodertappen var oförändrad, men dumt att det inte var fostervatten mellan :-(

Har du haft en bra dag annars?

Nu vet jag förresten vilken av lägenheterna ni bor i. Känner igen gardinerna ;-) Jag åker ju förbi dem varje morgon till jobbet :-)

Unknown sa...

Jorå, min dag har varit okej. Har ju jobbat och har hand om en (eller två rättare sagt) ny tjej som ska ta över efter mig. Den andra tjejen började förra veckan och har tagit över efter Lisa som slutade i söndags, så jag har mer att göra nu på jobbet än någonsin. Alla måste ju lära sig allt och JAG är den enda som kan allt (faktiskt på riktigt!)... mycket märkligt eftersom jag bara jobbat där 10 månader. Lisa kunde också allt men nu är det ju bara jag kvar... Men det kommer förhoppningsvis gå bar får vi tro, men ibland känns det lite tufft.

Bra att du sätter upp massa delmål. Det brukar faktiskt gå mycket bättre när man gör så oavsett vad det handlar om. Jag tror att det har mycket med inställning att göra. Du får ge dig själv en belöning efter varje dalmål du klarar av, och skulle du misslyckas när det gäller detta så handlar det ju ändå om en stor gåva i slutändan :-)