2 februari 2011

Trevligt besök och shopping!

Ett tag var jag inne i en jagvillinteshoppa period, men nu helt plötsligt tog det fart ordentligt! Kanske kan vara att de nya vårkläderna börjar komma in i affärena?
Jag & Charlie hade ju tänkt att gå på Babycafé som vi alltid gör på onsdagar men då visar det sig att två mammor är sjuka och den tredje hade ingen barnvagn just då. Så när vi var på väg vände vi och gick hem till den ena istället. De har just flyttat till en helt underbar lägenhet! Inte alls avundsjuk eller så ;-) Så där stannade vi en stund och sen begav vi oss alla till en Kinarestaurang med en underbart god buffé! Tiden sprang iväg och hon skulle hämta sin son på förskolan så jag & Charlie tog oss en liten shoppingrunda i vår lilla stad. Fick bli ett par nya strumpor till lilleman, dom växer så det knakar...  redan storlek 18-19! Sen gick vi vidare och jag hittade ett nytt linne, en underklänning/linne och en ny kofta. Alldels lagom!
Gick förbi torget för att spana in ett "stånd" där som har lite vykort, servetter mm. Äntligen hittade jag servetterna till Charlies dop! Blev ett par ljusblåa med pirat på, från designern Karin Jakobsson. Kunde inte hittat ett annat par som passade bättre. Lite pojkigt måsgte det få vara ;-)

Det damp ner ett litet paket med posten idag, jo Charlies nya mössa. Fick hem en för ett tag sedan men den var på tok för stor så beställde hem en likadan fast grön nu och en mindre storlek.


Jag bara älskar deras kläder och mössor, passar till allt. Så nu har han en blå att växa i och en grön att ha nu. Blir perfekt. Nästa projekt blir att hitta en snygg vårjacka nu lite längre fram och ett par skor. Snart går det ju inte att gömma dom där små fossingarna i en overall, så nu börjar spaningen efter lite nytt :-)

Och jag får ju inte glömma att berätta den största nyheten för dagen, (kanske inte så intressant eller viktigt för er) men för oss var det underbart! Charlie sov 8,5 timme innan han ville äta inatt! Jag vaknade runt 04.30 och undrade om jag hade missat att vakna av Charlies hungergnäll men konstaterade ganska snabbt att han sov som en stock! Men bara för att jag vaknade och tänkte det vaknade han upp och ville ha mat ;-) Men jag kan erkänna att jag kände mig utvilad! Låt nu inte detta bara vara någon tillfällighet, snälla Charlie gör det till en vana ;-)

1 kommentar:

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Jag har med köpsug, tur man ska shoppa lite imorgon då :)
Det kunde man ju gjort, kollat på servetter där, får göra det nästa onsdag :-)
Och grattis till 8,5 timme, det är ju superhärligt!! :)