3 februari 2011

Lyckligare än lyckligast!

Idag fick jag det efterlängade samtalet! Socialtjänsten i en närliggande kommun har nu erbjudit mig en tjänst som utredare för kontakpersoner till familjehemsplaceringar. Så från och med nästa vecka kommer jag jobba 1 gång i veckan och senare till i höst när Charlie är 1 år kommer min man vara föräldraledig och jag jobba på heltid. Äntligen löser sig allt, så som jag har gått och grubblat på detta, men nu så. Det är min dag idag!

Och sen ringde jag till Babyproffsen i en närliggande kommun för att höra om deras barnvagnar är en beställningsvara eller om de har dom på lager. För nu ligger det till såhär;
Vi köpte en Bugaboo Cameleon i somras strax innan Charlie kom. Jag var helt övertygad om att det var den bästa vagnen. Men tyvärr nu i efterhand är jag inte lika nöjd. Jag skulle ha kollat upp saker och ting lite mer noggrant innan vi la ut sammanlagt nästan 12 000 kronor. Men man får stå sina kast. Nu till problemet.. Vi bytte för ett tag sedan till deras sittdel pga att den är ergonomisk så man kunde byta innan 6 månader då rekomendationerna är att tidigare än 6 månader ska man helst inte sätta ett barn i sittdel men har du en Bugaboo är detta helt okej. Charlie älskar att få sitta upp och se vart vi går, han är mer vaken och nöjd. Men så kommer man då till den stunden han somnar och visst du kan göra så att sittdelen "ligger ner" men barnet är fortfarande i "sittställning". Alltså inte ett plant liggläge. Och detta är inte populärt hos vår pojk alls. Några kanske tänker; "Byt tillbaka till liggdelen då". Nej, då jag märkt att sittdelen är så populär nu när han är mest vaken när vi är ute och går så föredrar jag sittdelen. Så idag tog jag beslutet att vi ska sälja vår vagn. Så till i mars-april har jag lagt undan en vagn, närmare bestämt en Emmaljunga scooter. Nu har jag bestämt mig! Vi var velat här hemma fram och tillbaka och kom till slut fram till att denna blir den bästa trots att det inte finns svängbara framhjul som jag föredrar.
Jag är jätte nöjd alla redan! Vi har varit och kikat på så många modeller nu och denna gillade vi allra mest.

Vi valde denna färgen så kallad "Pro Forest" Den går alltså i gröna färger.


Idag känner jag mig verkligen på topp! Nytt jobb, barnvagnsproblemet är löst, rensat ur massa kläder som jag inte använder, jag har en son som numera sover bra på nätterna, han är nöjd på dagarna och vet ni, jag bara njuter av mitt liv!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanon bra vagn!

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Åh så härligt, jag har haft en lika underbar dag idag jag med! :-)
Den vagnen har en vän till mig, jättebra. & grattis till jobbet, igen! :)

Johanna sa...

Åh vad roligt hjärtat! Ett stort grattis till jobbet <3