20 februari 2011

Mycket som händer..

Nu är det mycket som händer, både negativa och positiva saker och det är nog en av anledningarna till att detta skrivande har fått en kortare paus. Ibland behöver man landa efter saker och ting som händer tills man kan ta tag i andra saker.

Men det absolut mest aktuella just nu är att Charlie blir 5 månader idag! Jag kan knappt förstå att det var hela 5 månader sedan jag vaknade upp av att vattnet gick och några timmar senare var jag mamma. Jag minns denna underbara dag som igår, och det kommer jag göra resten av mitt liv. Det finns inget annat som kan ersätta en sådan underbar upplevelse och kärlek som man gjorde denna dag. Och nu för varje dag händer det nya saker med vår prins. Det jag kan konstatera är att han inte längre är någon bebis som man kan styra efter sina egna behov, han har nu sin egen vilja och dessutom en stark sådan. Man ser så tydligt nu vad han vill och inte vill. Han är en bestämd man minsann! Senare i veckan kommer "5-månaders listan".

Idag var vi på babysim för andra gången. Denna gång fick min kära kusin och som dessutom blir gudmor/fadder till Charlie följa med. Det var så mysigt. Och till min förvåning var det dags för dykning idag. Jag trodde det kom senare men idag var det dags. Det skar lite i mitt hjärta innan jag tog mig mod och doppa honom under ytan. Självklart var det inte ett dugg farligt och han sa inte ett pip min duktiga kille. Tre gånger blev det idag till och med :-) Sen var han trött efter att dykande, sjungande och stimmande. Tyvärr blev det ett skrikmaraton i omklädningsrummet idag med, så jag får nog vänja mig vid den situationen. Han hatar att duscha, han hatar att vänta på att få kläderna på sig (helst ska dom ju vara på kroppen inom 1 sekund). Men man får överväga för och nackdelar, han älskar ju att bada! Måste bero på generna ;-)

Han somnade gott redan i famnen påväg till bilen och sov vidare en bra stund här hemma, och han har lagt sig för natten nu. Måste ta på dom där små krafterna den där lilla kroppen har. Men är han så liten nu? Det är 5-månaderskontroll på tisdag på BVC, och dessutom vaccination igen. Det positiva blir väl att se resultatet av vägning och mätning nu efter allt han äter om dagarna, både välling och massa goda pureér :-) Sen blir det massa gråt av sprutorna, och säkert en från mig med.

Nåväl, vi har en fullspäckad vecka att se fram emot.
Måndag: Besöka kapellet där dopet ska vara. Prästen kommer även hem till oss en sväng. Och storhandling både till hemmet och dopet.
Tisdag: 5-månaderskontroll och vaccination på BVC.
Onsdag: Babycafé på öppnaförskolan
Torsdag: Bakdag inför dopet
Fredag: Hämta nycklarna till kapellet, och göra dukningen klar. Min kära mor, hennes man, min bror med fru och barn kommer hit.
Lördag: Charlies dop-dag!
Söndag: Bara vara hemma och njuta av min fina familj och säkert ta igen oss efter en givande dopdag!

Kärlek!

1 kommentar:

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Vilken härlig vecka ni har framför er, så roligt med dop/namngivning!!

Bra att han trivs på babysimmet, Alice ÄLSKAR att bada, fast vi badar ju bara hemma vi :)

Kul med bvc, mindre kul med sprutan!

Kram från L & A