15 februari 2011

En bildbomb, bilstol & dop.

Nu har jag äntligen fått mig tid och lust för att uppdatera och hålla bloggen vid liv. Ibland får man inte tiden att räcka till, utan den mesta tiden går ju till att mysa och leka med Charlie, och just nu är det framförallt planering kring hans dop som är nästa vecka. Men igår gick det upp ett ljus för mig, eller snarare efter söndagens babysim som för övrigt gick alldeles utmärkt. Det ska nog bli en simmare av honom med (jag är ju en fd simmare)!
Nu till ämnet, Charlie har redan vuxit ur sitt babyskydd. Givetvis trodde vi att vi skulle klara oss ifrån att byta tills han i alla fall var 6 månader, men nu nästan på pricken 5 månader var det dags. Charlie är för lång för bilstolen han har nu.
Så idag tog jag bilen och begav mig mot grannstaden som har Babyproffsen och fick en grundlig förklaring kring alla bilstolar såsom för- och nackdelar. Och efter en stunds disskuterande så kom jag fram till att en Maxi Cosi Mobi var den bästa för Charlie, fanns ju Britax Hi-way också men den föll mig inte riktigt i smaken. Och nu i efterhand hade jag den rätta magkänslan, jag tog rätt beslut. Denna stol kommer bli perfekt! Kommer ju kunna användas förhoppningsvis till han är 4 år, lite mer valuta för pengarna ;-)



När jag väl var i grannstaden passade jag på att åka förbi Ica Maxi för att spana in dukar till borden till dopet, hittade en mycket finare blå färg än den vi har hemma på Willys. Blev toknöjd! Kommer passa perfekt till servetterna jag köpt :-) Sen tog jag en sväng förbi "barnavdelningen" för att spana in deras matutbud. Och till min förvåning fanns Sempers mjölkfria gröt från 4 månader där. Charlies dietist påstod att dessa inte finns längre, men där stod några paket så självklart roffade jag åt mig ett för att testa om Charlie tycker om den :-) Lite smidigare än den gröten vi gör själva och förhoppningsvis lite godare. Denna får invigas till hans sista kvällsmål. Nu är det ju "vanlig mat" som gäller för det mesta, Charlie har börjat rata vällingen och tycker mycket mer om maten. Nu är favoriten potatis & majs. Provade spagetti och köttfärssås igår, men den gick inte hem hos honom. Men får nog göra ett litet försök i eftermiddag igen ;-) Vem kan liksom inte tycka om det?! Skämt och sido ;-)

Igår hämtade jag ut Charlies efterlängtade tavlor som hade kommit hem till en barnbutik här i vår lilla stad som jag hade beställt, som min man kallar serien - "den skelögda bilen". Men jag tokälskar denna inredningsserie. Längtar så tills vi kan färdigställa hans rum, dvs fixa gaderober, de nya gardinerna ska upp, en ny matta ska inhandlas, lite nya hyllor ska upp på väggarna och framförallt Charlie ska börja sova där inne. Men allt kommer tids nog :-)



Imorgon blir det ett besök hem till L & A istället för babycafé då det är några bebisar som ska ha namngivning/dop de närmste dagarna så vi friska människor umgås med varandra istället för att slippa baciller. Jag & Charlie är ju friska nu, äntligen! L,J & M samt E & G kommer ju dit också, alltså en riktig bebisträff! Blir att inviga den nya bilstolen dit minsann!

Dags att ta tag i vardagen och hämta upp tvätten!

Inga kommentarer: