7 februari 2011

Familjen sjukstuga!

Jaha, nu har vi lyckats bli sjuka också här hemma. Charlies första förkylning har nu anlänt och givetvis har jag smittats, eller så har det varit tvärtom. Så nu har vi nässugen, näsdroppar och febertermometern i högsta hugg här hemma. Men framför allt har vi massor med mysstunder nu när vi båda inte är speciellt pigga. Men jag ville försäkra mig helt att det inte var något annat på G så idag tog jag med mig Charlie till farbror doktorn och som vi trodde var det "bara" en virusinfektion, men det känns inte så "bara" när han inte är mer än 4,5 månad. Vi får hoppas vi kan vila oss igenom detta virus och vara pigga framåt helgen. För på söndag får vi bara inte missa babysimmet, som vi gjorde nu igår. Vi har verkligen sett fram emot detta, så nu kurerar vi oss :-)

Och råga på allt skulle ju tapetseraren komma idag, och visst gjorde han det. Jag fick glatt gå upp och Charlie fick snällt sova vidare en stund till. Vi fick hålla till i Charlies blivande rum och underhålla oss själva så gott det gick.  Tapetseraren hann nästan klart hela vardagsrummet är bara en ynka vägg kvar som han tar snabbt imon, och köket. Som tur är så är inte köket så stort så det går nog fort. Imorgon får nog eftermiddagen bestå av städning och göra fint här hemma. Är några små saker som jag inte köpt än till vardagsrummet men man får ta en sak i taget :-)

Lillen somnade nu efter lite skrikande här i soffan så nu får jag passa på att vila en stund och invänta att mannen ska komma hem efter en hel dag på jobbet. Och jag hoppas han fick mitt sms om att han ska köpa hem lite god mat, känns som att jag förtjänar det när jag är lite sjuk ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

gilla han nässugen?

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Tråkigt att ni är sjuka, många som är det.
Kul med nya tapeter nu då, fint och vårfräscht! :)

Krya på er! Kram

Unknown sa...

Stackare som är sjuka! Men vad skönt att det inte var något mer allvarligt än virus. Hoppas ni är friska till på onsdag, annars får vi ses någon annan dag när ni är piggare.

Molly tackar för att du sa att hon var fin :-) ♥