2 mars 2011

Händelserikt.

Just nu känns det som om att det händer saker hela tiden. Både med vardagen och Charlies utveckling.
På grund utav att Charlie börjat rata sin ersättning/välling blev vi lite oroliga här hemma över hans viktuppgång. Så idag kontrollvägde vi honom på BVC när vi ändå var där på Babycafé. Han hade gått upp bra i vikt, så det kan vi nog tacka alla pureér för, och speciellt för att han äter så pass bra utav dem. Haffade mig även åt barnläkaren som var där, så nu ska vi försöka sluta med hans komjölksfria ersättning och se hur han reagerar på komjölk nu i både välling, gröt och mat. Jag hoppas innerligt att detta kommer gå bra, underlättar lite ;-)

Men det absolut bästa som hänt just nu är att vi har hämtat Charlies nya vagn, Emmaljunga scootern jag skrev om lite i ett tidigare inlägg. Och vi kan knappast vara så mycket nöjdare än vad vi är nu. Bugaboon kan slänga sig i väggen ;-) Så nu till helgen ska jag lägga ut den på blocket så får vi hoppas någon nappar. Charlie somnade som en stock på väg till öppna förskolan idag och på hemvägen låg han där och kikade hur nöjd som helst. Hoppas nu detta håller i sig. Så denna vagn är ett hett tips till er där ute som sk byta till sittvagn.
Vet att en del vill ha sina barn vända emot sig, och visst det har du inte i denna vagn. Men det finns en genomskinlig lucka i suffletten så du har koll på ditt barn hela tiden. Och Charlie reagerade inte alls på att han inte såg mig längre. Men alla barn är olika. Vi hade väl turen med oss helt enkelt ;-)

Och nu har ytterligare en vecka gått och det är dags för jobb imorgon som alla andra torsdagar. Hur fort går egentligen veckorna?! Kan inte minnas att veckorna gick såhär fort när vi inte hade barn.

Men jag kan säga att vi är så oerhört tacksamma och lyckliga över att Charlie finns i våra liv, inget annat kan ersätta kärleken till sitt eget barn.
Vilken lycka!!

3 kommentarer:

avlängtan sa...

Skönt med vikten! Jag är med nyfiken på vad A väger nästa vecka, vill gärna att hon ska ha gått upp mer än förra gången!
Va bra att ni är nöjda med vagnen du och Charlie, kan tänka mig att han verkligen gillar den :)
Visst flyger tiden iväg! Ha en bra dag på jobbet imon! :)

Anonym sa...

ja det e en kanon vagn ni skulle köpt en annan vagnf rånbörjan

Anonym sa...

har oxå emmaljunga scooter o den är fantaaastisk!!!
//AnnaBia